Председателят на Съвета на директорите на холдинг БДЖ Григорий Григоров посочи пред БНР, че "Средният недостиг на локомотиви е около 15 на ден, при необходимост от 128 локомотива дневно". Той каза още, че често в БДЖ жертват графика, за да не се допускат сериозни инциденти.

БДЖ ни улеснява с разписание в Google maps

БДЖ ни улеснява с разписание в Google maps

Навигацията се осъществява успоредно с останалите видове транспорт

"Между 40 и 50 инцидента на месец се случват, това е тенденция, която не се е подобрила през последните 12 месеца, но през следващите 12 това ще бъде силно подобрено", заяви Григоров. Според него основният проблем, който от холдинга не се успели да решат, е вътрешната организация на ремонтите, "която води до недостиг на подвижен състав и до по-ниско изпълнение на графика", уточни той.

Около 300 вагона на средна възраст 35 години се използват от БДЖ. "До края на септември или началото на октомври ще бъде обявена поръчка за нови 6 локомотива и 10, които ще бъдат на 160 км/ч. Надяваме се за 12 месеца да бъдат доставени", обяви Григоров и добави, че има предвидени 64 млн. лева за подобряване на техническото състояние на влаковете, но може би няма да бъдат инвестирани изцяло през тази година, защото поръчките вървят бавно.

БДЖ планира поетапно обновяване на влаковете

БДЖ планира поетапно обновяване на влаковете

Това ще стане на три етапа