Богдан Милчев от Института за пътна безопасност видя на първо четене несъответствия между инфраструктурата и нормативните изисквания в района на катастрофата, в която участваше Лютви Местан. При инцидента загина 6-месечно бебе.

Днес на място се извършват анализи. Единият извод според Милчев бил, че височината на пътните знаци не отговаряла на нормативните изисквания.

Обвиниха Местан за катастрофата и го пуснаха под гаранция
Обновена

Обвиниха Местан за катастрофата и го пуснаха под гаранция

Той престоя в ареста 24 часа заради катастрофата, при която загина 6-месечно бебе

"Островчето в самото кръстовище трябва да бъде повдигнато съгласно нормативните изисквания и да бъде с бордюр, а то с маркирана боя, не запазва водачите. В участъка няма ограничение на скоростта в района на кръстовището. Почти навсякъде в нашата пътнотранспортна мрежа имаме ограничения, когато наближаваме кръстовища. В този участък няма. Има още неща, които са като несъответствия. Нашите експерти ще изготвят доклада и ще го сведем до знанието на всички", коментира Милчев.

Той уточни, че анализът не се прави, така че някой да бъде уязвен или обратното, а за да се коригират проблемите в транспортната ни система и тя да бъде по-безопасна.

"От всяка катастрофа трябва да взимаме поука. Институтът за пътна безопасност изследва пътната среда след всяко по-тежко пътнотранспортно произшествие, което предизвиква обществено внимание", посочи още Милчев. Той защити тезата, че е абсолютно задължително да се изследва транспортната среда в района.

Експертът е на мнение, че при всяко едно кръстовище в страната има системен проблем, който се повтаря.

Местан има връзки, може да го изкарат невинен, притеснени роднини на пострадалите

Местан има връзки, може да го изкарат невинен, притеснени роднини на пострадалите

В тежкия пътен инцидент загина 6-месечно бебе

Милчев: "Правят се т.нар. одити по пътна безопасност, влиза цял екип, който прави такова изследване. За първи път Институтът по пътна безопасност започна да прави нещо подобно, но ние сме доброволци, не разполагаме с ресурса и техниката, с която разполагат нашите европейски колеги. Надяваме се, че държавната агенция по пътна безопасност, която беше създадена наскоро, ще създаде такова звено и след всяка тежка катастрофа като последна инстанция.
В момента АПИ казва - всичко отговаря на изискванията, проектът е съгласуван с КАТ. Но въпросът е КАТ дали има такива експерти, които да съгласуват тези проекти. в КАТ работят ли инженери, одитори по пътна безопасност, работят ли проектанти - не. Затова ние считаме, че са необходими и законодателни промени. Не може КАТ да съгласува проектите за безопасност при положение, че единствената компетенция на КАТ е да контролира движението и дали се спазват законите. Те нямат тези експерти".

АПИ обяснява, че всичко е наред в района на катастрофата с Местан

АПИ обяснява, че всичко е наред в района на катастрофата с Местан

На ден през участъка минавали над 5000 превозни средства