Мерките с отнемането на автомобилите на пияните и дрогираните шофьори не доведоха до желания резултат. Това заяви пред БНР Гогдан Милчев от Института за пътна безопасност (ИПБ).

Той отбеляза, че МВР се хвали за конфискуваните коли. Според него обаче пияни и дрогирани водачи може да се залавят в зависимост от това колко е активно МВР. По думите му отнетите коли показват единствено, че десетки сядат зад волана след употреба на алкохол или наркотични вещества.

Ако преди време фокусът за пътната безопасност беше върху лошата пътна инфраструктура, сега е върху пияните и дрогираните нарушители, смята Милчев. Експертът от ИПБ посочва, че действията от страна на държавните институции са палиативни, а всеки ден загиват хора на пътя.

Според него в пътната безопасност са намесени много интереси, свързани с корупционни практики. Държавната администрация не иска реформа. Проблемите са обусловени от лошо управление на транспортната система. Изследване на ИПБ показва, че сред най-опасните градове по отношение на пътната безопасност са Русе, Ловеч, Варна, Монтана, подчерта той.

В София това не е приоритет и на сегашната местна власт, защото след проучване тази тема не е сред първите 10, посочени от столичани като важни. 8 загинали в София през последните години са извадени от статистиката, защото например преди самокатастрофиране те са получили инфаркт. Добрата статистика е важна, за да направим правилните анализи, каза още Богдан Милчев.

Депутатите приеха по-тежки наказания за пияни и дрогирани шофьори

Депутатите приеха по-тежки наказания за пияни и дрогирани шофьори

Това приеха народните представители с поправки в Наказателния кодекс