Изключително е обидно, когато политици и съмнителни НПО-та принизяват труда на служителите в столичния градски транспорт и се се подиграват с хората, на които София дължи само благодарност. Благодарение на тези хора всеки стига до работното си място, децата отиват на училище, лекарите отиват в болниците... Считаме за изключително недостойно един инцидент да бъде използван от лица и партии, които не познават естеството ни на работа, с цел разединение на служителите и дестабилизиране на синдикалните ни структури.

Това пише в декларация на лидерите на четирите дружества на Съюза на транспортните синдикати в България (СТСБ) в столичния градски транспорт.
Декларацията беше оповестена и приета по време на среща между КНСБ и синдикалните организации на СТСБ от всички поделения на столичния електро- и автотранспорт.

В хода на срещата работещите в обществения транспорт представиха проблемите си, свързани главно с работното време, извънредния труд, заплащането в компаниите, недостига на кадри.

Ватмани от София с жълти жилетки в знак на протест

Ватмани от София с жълти жилетки в знак на протест

Причината е полагане на извънреден труд

"Остро възразяваме срещу опитите да се създава напрежение в четирите дружества на столичния градския транспорт. Смятаме, че това ще рефлектира не само върху социалния диалог и работещите в дружествата, но и върху всички жители на столицата, които ежедневно използват градски транспорт", пише в декларацията.

Синдикалните организации обясниха, че не всички изкарани данни по темата са истина. Според трудовите договори на работещите в сектора се плащала средна брутна работна заплата, която е в размер на 1 538.66 лева.

Водачите взимали още повече - 1780.50 лева.

Също така всяко от четирите транспортни дружества имало работещ социален диалог и чрез редовни преговори се подписвали ежегодни колективни трудови договори, с които се повишавала заплатата на групи персонал или на всички работещи - с определен процент или с абсолютна сума. Отделно от това редовно се обсъждали политики за подобряването на условията за работа на служители, а всяко от дружествата имало и действащи комитети по условия на труд, които следели точно това.

"Осъзнаваме, че това което сме договорили не е достатъчно и ще продължим да се борим за по-високи заплати и за достойни условия на труд, но не на плащадите и в кабинетите - ние сме в депата, в автобусите, по спирките - в дъжд, сняг и студ. Затова е изключително обидно, когато политици и съмнителни НПО-та принизяват нашия труд", категорични са от четирите дружества на в столичния градски транспорт.

"Спаси София" настоява за оставки на шефовете на Столичния автотранспорт

"Спаси София" настоява за оставки на шефовете на Столичния автотранспорт

Заради полагане на извънреден труд от шофьорите на градския транспорт

Други условия на труд: "Към момента имаме увеличение на заплатите в четирите дружества за трета по-редна година, като за 2019 г. през месец януари бе договорено 10% увеличение на заплатите на всички заети в четирите дружества, което влезе в сила от 1 февруари т.г.; 80% от автопарка е с нови екологични автобуси и модерни трамваи, снабдени с видеокамери, климатик, обезопасени кабини за водачите с паник бутони; а на почти всяка крайна спирка има изградени съвместно с общината тоалетни и сервизни помещения."

Ръководството на дружествата и работещите в компаниите се разбраха диалогът да продължи на следваща среща, на която ще бъдат приети и конкретни предложения за преодоляване недостига на водачи в градския транспорт и намаляване на извънредния труд.

БСП иска пълна проверка на транспортните дружества в София

БСП иска пълна проверка на транспортните дружества в София

Настоява за обяснения от Фнадъкова и мерките за проблемите в столичния градски транспорт