Общинските съветници от БСП искат пълна проверка и отчет на работата на транспортните дружества в София от 1 януари. Справката задължително трябва да включва часовете положен извънреден труд от шофьорите, осигуряване на междусменните почивки и недостига на водачи на превозните средства, категорични са социалистите в СОС.

"Настоявам да ни бъде докладвано дали са верни информациите, които се разпространяват в социалните мрежи, за недостиг от над 300 шофьори и ватмани в столичния градски транспорт, за липса на почивки, за смени, продължаващи по 16 часа, за до 50 часа извънреден труд на водачите на месец. И като цяло - как столичният градски транспорт гарантира сигурността на гражданите на София", коментира Калоян Паргов от БСП - София и зам-председател на Комисията по транспорт и туризъм към СОС. 

"Очакваме обяснения от кмета Йорданка Фандъкова и от заместника й, отговарящ и за транспорта, Дончо Барбалов, както и от председателя на Комисията по транспорт Екатерина Йорданова", обясни той.

Бюджетът на София нямал алтернатива

Бюджетът на София нямал алтернатива

30 милиона са останали от продажбата на Общинска банка, обясни Дончо Барбалов

"Освен това, настояваме още в сряда да чуем ясно и точно какви мерки те смятат да вземат оттук нататък, за да разрешат проблемите в столичния градски транспорт. Защото тази безотговорност не може да продължава! Никой няма право да рискува живота и здравето на софиянци", добави Паргов.

Друг общински съветник от БСП, Борис Цветков, коментира и "инцидент от петък, когато водач на автобус №98 получи инфаркт на волана ... Настояваме да бъдем информирани дали катастрофиралият автобус е минал задължителен технически преглед, а шофьорът - задължителния медицински преглед".

"Дали е вярно, че за януари въпросният водач е имал само 3 почивни дни, което е скандално и грубо нарушение на Кодекса на труда. Търсим отговори и от ДАИ, и от Инспекцията по труда, които са задължени да проверяват фирмите за обществен транспорт", допълва съветникът. 

Цветков обяснява, че БСП искат "отговори и от транспортните синдикати в дружествата. Защо не реагират на лошото отношение към водачите и към условията, в които те се трудят".

Задължителна регистрация на автобусните превози по ДДС предлага Горанов

Задължителна регистрация на автобусните превози по ДДС предлага Горанов

Предложението е срещу проблема с нерегламентираните превози

Припомняме, срещата на автобусния бранш с министрите на финансите и на транспорта дойде след намесата на премиера Бойко Борисов.

Той разпореди да се извърши проверка във връзка с отпускането на субсидии за превоз на пътници по нерентабилните автобусни линии.

Въпреки проведената днес среща обаче от бранша остават в стачна готовност. Преди няколко седмици те обявиха, че на 18 февруари ще спрат да превозват пътници, ако дотогава държавата не се ангажира за решаването на проблемите в сектора.

Борисов разпореди проверка за районите без обществен транспорт

Борисов разпореди проверка за районите без обществен транспорт

Да се мисли за промяна на модела препоръча премиерът