Няколко варианта предлагат за пътниците, засегнати от стачката на Скандинавските авиолинии (SAS), съобщиха от българското посолство в Стокхолм.
Засегнатите пътници могат да изчакат да им бъде определен нов полет, да резервират билети за по-късна дата или да се откажат от полета срещу възстановяване на стойността на билетите.
Заради продължаващата стачка на пилотите от Скандинавските авиолинии (SAS) са отменени стотици полети на авиокомпанията.
Ако пътниците изберат да изчакат да им бъде определен нов полет, резервацията започва незабавно след като техният полет бъде отменен. Авиокомпанията изпраща есемес или имейл до пътниците, че полетът им е отменен и че ще им бъде резервиран нов полет.
Ако изберат да резервират полет за по-късна дата, те трябва да се свържат с отдел "Обслужване на клиенти" на SAS, ако са закупили билета директно от авиокомпанията, или със съответното посредническо бюро.
Ако се откажат от отменения полет, от авиокомпанията ще възстановят стойността на билетите и ще анулират резервацията им.
В случай, че съответният полет е отменен или е закъснял най-малко с три часа и пътниците не желаят да пътуват, те имат право на възстановяване на сумата за закупения билет.
Дори сами да са резервирали нов полет, въпреки предложения им от авиокомпанията алтернативен полет минимум 24 часа след отменения, клиентите имат право да им бъде възстановена сумата на билета.
Ако пътниците са избрали пътуване с друго превозно средство (влак, автобус, наета кола) и Скандинавските авиолинии не са им е предложили алтернативен полет в рамките на 24 часа от отменения, авиокомпанията възстановява ценовата разлика между неизползвания билет на SAS и цената на алтернативното пътуване, уточниха от българското посолство в Стокхолм.
Пътниците, чиито полети са отменени, имат право на пренощуване, храна, транспорт между летището и хотела и телефонни разговори при определени условия. Подробна информация може да бъде открита на интернет-сайта на авиокомпания САС: https://www.sas.se/trafikinformation/storningar/installda-flyg/.