Целта на нашата фирма е да вложи доста пари, само и само да облекчи хората, които идват в Банско, за да не чакат час и половина на опашки, заедно с децата си, което ги мъчи. Това каза в сутрешния блок на Нова ТВ Иван Обрейков, изпълнителен директор на "Юлен" АД.

Фирмата концесионер получи решение от страна на правителството за изграждане на втори кабинков лифт в курорта, което предизвика поредица от протести в София и в цялата страна. Протести имаше и в Банско, но в защита на каузата за изграждане на втория кабинков лифт. Относно протестите Обрейков коментира, че не е чул нито един екологичен аргумент от страна на протестиращите.

Екозащитниците пращат на съд решението за втори лифт в Банско

Екозащитниците пращат на съд решението за втори лифт в Банско

Протести в 12 града в страната

Той изтъкна, че не може да обясни на хората, които са избрали да почиват в Банско, че има едни, които протестират. Относно аргументите на протестиращите, изказвани със становищата на протестиращите, че са против олигархичния монопол, против това да се правят подаръци на избрани.

"Някои искат да им почне предизборната кампания, разбира се - един печално известен управител на парк Пирин и някои други бивши политици", посочи Обрейков. Той посочи, че фирмата не представлява монопол нито на Боровец, нито на Пампорово, нито на Добринище, които също са ски центрове.

"Юлен" ангажира международни експерти за втория лифт в Банско
Обновена

"Юлен" ангажира международни експерти за втория лифт в Банско

И ние милеем за българската природа, уверява концесионерът

"Ние имаме, която ни е дадена от 2001 г. и си изпълняваме задълженията като плащаме и концесионната такса. Тя е съобразно приходите, които се извършват след всеки сезон", коментира Обрейков. Петър Петров, представител на концесионера, коментира, че Юлен е вложил около 76 млн. лв. в изграждането на спортната инфраструктура.

Така концесионното задължение е около 400 хиляди лева на година. Относно аргументите на протестиращите, че лифтът е претекст за по-нататъшно строителство и изграждане на нова леглова база, Петров посочи, че се смесват две намерения по изключително манипулативен начин - това на общината да урегулира строителството в Банско и намерението на концесионера за втори кабинков лифт. Той бе категоричен, че в планината е забранено изграждането на каквато и да било леглова база.

Защитници на втория лифт над Банско с поредна блокада на Е-79

Защитници на втория лифт над Банско с поредна блокада на Е-79

Заканват се да протестират и в София

"Съвпаднаха по време два процеса, които вървяха едновременно. Тоест общината от години се опитва да въведе ред в града и да го регулира. Тъй като в големия строителен бум, нещо с което ние сме изключително несъгласни, но никой не може да спре собственика да се строи върху имота, застроиха една огромна част от яката под планината", посочи Петров. По думите му реално общината в момента се опитва да урегулира тези части от града и да прокара улици.

Обрейков коментира, че те не строят нищо. От ски центъра нагоре се строи само спортна инфраструктура. "Мъчим хората, имиджът, който оставяме не е добър", коментира още той.

Той визира, че 35% от трасето за изграждането на втория лифт няма дървета има поляни, изграждането ще трае година и половина. Дължината е 5,9 км. Нови писти няма да има. На територията на Пирин, който е част от териториите, защитени от ЮНЕСКО няма пречка да се строят спортни съоръжения.

Не на нов Слънчев бряг в Банско, призовават опозиционни партии

Не на нов Слънчев бряг в Банско, призовават опозиционни партии

Притеснение от решението в втори лифт изразиха редица извънпарламентарни формации

Обрейков не скри, че някои хора се препитават с обжалвания, а семействата им са се заклели, че ще са против всеки проект - бил той за магистрала. "Има една група хора, които са се заклели да пречат на България, цитирам еко семействата в България, да не цитирам имена. Те са се заклели да пречат на всеки един проект, който се случва в България - срещу България"

В последно време в България не е изградена нито едно ново съоръжение, нито една нова писта. "Всичко е блокирано, за да не може този бизнес да се развива в България", посочи Петров.