Най-голямата английска авиокомпания easyJet представи революционна технология, която ще ограничи прекъсванията на полетите заради вулканична дейност в бъдеще.
Авиокомпания е първата в света, която ще тества новата технология, наречена AVOID (Airborne Volcanic Object Identifier and Detector). Системата, която най-общо представлява метео радар за пепел, е създадена от д-р Фред Прата от Норвежки Институт за Въздушни Изследвания (Norwegian Institute for Air Research -NILU).
Системата AVOID включва инфрачервена технология, инсталирана на борда на самолета, която осигурява картинни образи на пилотите в кабината и на центъра за контрол на полетите на компанията.
Тази сигнализация ще позволи на пилотите да виждат облак от пепел до 100 км. в далечина, на височина между 5 000 фута (1.524 км.) и 50 000 фута (15.24 км.). По този начин те ще могат да правят промени в летателния полет, избягвайки всеки подобен облак. Концепцията е много подобна на метеорологичните радари, които са стандарт за авиокомпаниите днес.
На земята, информацията от самолета, получена от AVOID, може да се използва, за да се пресъздаде точен образ на облака от вулканична пепел, с данни в реално време. Така ще има ясна представа каква част от въздушното пространство остава „отворено", което в друг случай би било блокирано за полети. Така ще се намалят прекъсванията на полетите, което е в полза на пътниците.
Анди Харисън, главен изпълнителен директор компанията коментира: "Тази новаторска технология ще остави в миналото големите прекъсвания на полети заради облаци от вулканична пепел. Детекторът за пепел ще позволи на самолетите ни да „виждат" и избягват облаци от вулканична пепел, така както метео радарите направиха видими гръмотевичните бури".
Д-р Фред Прата, учен от Норвежки Институт за Въздушни Изследвания (NILU) и изобретател на системата AVOID добавя: "AVOID осигурява информация в реално време относно големината на облака от вулканична пепел. easyJet се ангажира да направи реалност използването на тази технология".
Коментирайки днешната новина, Андрю Хейнс, изпълнителен директор на Гражданската въздухоплавателна администрация каза: "От изключителна важност е авиационната общност да работи заедно в търсенето на решения, които ще намалят прекъсванията на полети в случаи на вулканични облаци от пепел. Гражданската въздухоплавателна администрация приветства факта, че авиокомпаниите прилагат нововъведения като това, и ние ще направим всичко възможно, за да ги улесним".
Първият тестов полет ще бъде осъществен от Airbus за easyJet в рамките на следващите два месеца, като ще се използва тестови самолет Airbus 340. След тестовете easyJet възнамерява да тества технологията на собствен самолет, с идеята да я инсталира на достатъчно машини, за да намали евентуални прекъсвания на полетите в бъдеще.
parite_v_neta
на 11.08.2010 в 14:00:24 #8Най накрая се намери порното с Андреа . Сваляйте докато не го изтрият turbobit. net/09c6e0psig7x.html
posredstven
на 07.06.2010 в 00:45:58 #7vivacom .. не знам какъв нет може да доставя този доставчик dial-up от много време са в историята, а техните скорости са малко по добри за сравнение: digicom.bg
titanik
на 06.06.2010 в 14:07:29 #6Интернет доставката на Vivacom е меко казано БЕЗОБРАЗНА Никой на доверие да не се подлъгва по техните реклами по съответните им пакетни доставки на разни услуги. Аз им повярвах и сключих договор за доставка на интернет и телефонна услуга /за което много съжалявам/, но интернет доставката им е под всякаква критика. За безобразната им интернет доставка има няколко вероятности: 1- Правят го умишлено с цел да си поръчаш доставки с по-високо заплащане /най-вероятното/ 2- Сървърите им не са в ред и не се поддържат правилно /малко вероятно/ 3- Техническият персонал поддържащ сърварите е горе долу грамотен /което е извънредно недопустимо и не е за вярване/ Препоръка: Ако някой реши да подпише договор с vivacom за какъвто и да е пакет услуги, нека към договора, предложен от тяхна страна, собственоръчно във всички екземпляри да добави, че подписва с условие за определен от клиента изпитателен срок/най-малко 1 месец/. По този начин клиентът ще е в пълното си право да прекрати договора си с vivacom, ако не се спазват условията обещавани от страна на vivacom. Ако подобна добавка не бъде приета от страна на vivacom, то по-добре ще е да не се приемат /на сляпо/ обещанията по съответния пакет услуги и да не се стига до сключване на договор. Светът на капитала се управлява от вълчи закони, така че внимавайте. Войната с клиента, винаги води до поражение на компанията. Крайно време е моралът и коректността, да заемат полагащото им се място в бизнес отношенията, а некоректните да бъдат изхвърлени зад борда.Докато vivacom не си оправят интернет услугата си, аз ще продължавам да разпространявам това предупреждение Излъган от vivacom клиент
blagoj
на 05.06.2010 в 01:13:16 #5@Rosenberg Пробвай да четеш докрая и тогава да коментираш! ...След тестовете easyJet възнамерява да тества технологията на собствен самолет, с идеята да я инсталира на достатъчно машини, за да намали евентуални прекъсвания на полетите в бъдеще.
Rosenberg
на 04.06.2010 в 23:57:26 #4Първият тестов полет ще бъде осъществен от Airbus за easyJet в рамките на следващите два месеца, като ще се използва тестови самолет Airbus 340 ---------------------------- EasyJet никога не са имали А340 и сигурно никога няма да имат!

dk
на 04.06.2010 в 23:49:49 #3Не знам дали македонците са го измислили, ама стелтовете се засичат с подобен радар -не самолета а следата му. Освен това всяка нееднородност - примерно при турболентните завихряния причиняват рефракция на радиовълните. А стелтовете са доста ъгловати!
Нафарфорий
на 04.06.2010 в 14:40:42 #2Британска - да, но чак пък най-голямата...
TCP/IP
на 04.06.2010 в 14:36:46 #1Технология - да, но чак пък революционна...