65% от българите не са почивали в български планински курорт през последните 5 години. Това сочат резултатите от проучване на "Галъп интернешънал" относно нагласите в населението спрямо курортите у нас.
Респективно 35% от анкетираните са посочили, че са били на почивка в роден зимен курорт пред последните 5 години.
При морските курорти резултатите са по-различни. 46% от българите са ходили на морски курорт в страната поне веднъж през последните 5 години, а 54% - не.
Резултатите от социологическото проучване на "Галъп" показват, че 98% от българите не са били в последните 5 години на планински курорт извън България, а 80% не са били на морски курорт.

Източник: "Галъп Интернешънал"
65% от българите не възнамеряват да ходят на почивка в роден зимен курорт през настоящата година. Тук промяна на нагласите не се забелязва - същият процент от анкетираните са посочили, че не са били на почивка в наш планински курорт през последните 5 години.
31% от българите са заявили, че възнамеряват да посетят роден планински курорт през 2018 година, а 4% все още не могат да преценят.
1% повече (3%) са посочили, че планират да ходят на чуждестранен зимен курорт през 2018 година.
Нагласите показват, че през настоящата година 41% от българите възнамеряват да посетят роден морски курорт, което е с 5% по-малко от тези, които са посетили Черноморието поне веднъж през последните 5 години.
54% от българите са категорични, че няма да отидат на море в България, а за 5% е рано за такива планове.
Подобна тенденция за спад на посещаемостта се наблюдава и спрямо чуждестранните летни курорти. 15% от анкетираните са заявили, че планират да отидат на море в чужбина, което е с 5% по-малко от тези, които са вече са били в рамките на предишните 5 години. 81% от българите няма да ходят на море извън страната, а 4% все още не са решили къде ще почиват лятото.

Източник: "Галъп Интернешънал"
Според мнозинството от българи у нас се наблюдава крайна нужда от въвеждането на повече правила и ред в курортите. Всички мерки за въвеждането на повече ред по плажовете масово се одобряват от обществото.
92% от хората искат ясни по-ясни критерии за това къде могат да се разполагат каравани и палатки, а 84% заявяват, че цените на чадър и шезлонги трябва да има таван. Идеята за категоризиране на плажовете е подкрепена от 63% от обществото.
39% от българите одобряват работата на Министерството на туризма. 35% пък не одобряват усилията и свършеното от ресорното министерство. Прави впечатление, че близо една трета от българите се колебаят за отговора си на този въпрос.
55% от хората одобряват преместваемите обекти по Черноморието да отговарят на един и същи стандарт. Мнозинство от 67% обаче не е съгласно подобни търговски обекти около плажовете да бъдат напълно премахнати и продажбата на храни и напитки да се премести изцяло към първата линия с хотели. Такава мярка ще затрудни родните туристи - цените на стоките ще се оскъпят от надценките на хотелите.

Източник: "Галъп Интернешънал"
Като цяло мерките за установяването на повече ред в курортите се приемат добре от хората. Крайностите обаче се отхвърлят.
Според 62% проверките по курортните места трябва да се правят незабелязано и през цялото време, така че да има постоянен контрол. 36% пък са на мнение, че проверките трябва да се правят заедно с медии и в присъствието на туристите - за да има повече гласност. Това показва, че обществото ни предпочита по-скоро постоянните, отколкото показни мерки. Вероятно това се дължи и на цялостния скептицизъм към прекалено медийни акции и към политическата прослойка въобще, тълкуват от "Галъп".
Относно проверките по Черноморието news.bg също попита читателите си какво точно прави вицепремиера Валери Симеонов в курорта "Слънчев бряг". Към 6 февруари 2018 година отговорите на анкетата бяха противоречиви - според половината от отговорилите нагласата спрямо проверките е по-скоро положителна - Симеонов се грижи за спокойствието на туристите (13.4%) и установява закона (34.9%). Според 21% от анкетираните обаче Симеонов гради лична ПР кампания в курорта, а според 6.3% вицепремиера иска просто да влезе в новините. 24.4% са на мнение, че в "Слънчев бряг" Симеонов просто се излага.
анкета
Какво прави Симeонов в Слънчев бряг?
Грижи сe за спокойствието на туристите 13.5%
Установява закона 34.8%
Гради лична ПР акция 21.0%
Иска да влезе в новините 6.2%
Излага се 24.5%
На провокативен въпрос дали като цяло концесионирането и въобще формите на стопанисване на плажовете са по-добрият вариант или пък липсата на стопанисване и концесиониране е по-добро с оглед максималното съхранение на природният вид, 79% от българите са заявили, че предпочитат плажовете да бъдат стопанисване. Доводите - за да се поддържа ред и чистота. 17% предпочитат плажовете да не се стопанисват, а останалите нямат мнение по въпроса.
Проучването е проведено между 31 януари и 1 февруари сред 801 пълнолетни българи.
Припомняме, резултати от предишно проучване на обществените нагласи на "Галъп", проведено на в края на 2017 година, сочат, че мнозинството от 67% от българите подкрепят в България да се изграждат нови лифтове и съоръжения.
projekt
на 13.02.2018 в 13:43:42 #1при тия доходи и цени как да отделиш 500 лв., за събота и неделя.