Социалната платформа "Фейсбук" е прекратила схема за събиране на лични данни от платени доброволци след изобличаването й, информира Би Би Си.

Специализираният сайт за технологии TechCrunch пише, че на участниците, които са били на възраст между 13 и 17 г., им е плащано по 20 долара на месец да отворят телефоните си за дълбок анализ.

"Фейсбук" бори намесата на евроизборите с нови инструменти

"Фейсбук" бори намесата на евроизборите с нови инструменти

Това е част от кампания на социалната мрежа в отговор на растящия натиск да обуздае дезинформацията

Новинарският сайт отбелязва, че използваното приложение изглежда е в разрез с политиките на Apple за защита на личните данни. TechCrunch допълва, че "Фейсбук" е използвал реклами в социалната мрежа, за да привлече деца за участие в схемата. Американският технологичен гигант отрича това. Говорител на "Фейсбук" не може да каже дали програмата е използвана и извън САЩ.

Приложението е било с потенциал да предостави на "Фейсбук" "почти неограничен достъп" при използването на телефона, включително съдържанието на лични разговори от приложенията за чат, снимки и видеоматериали, имейлите, активността в браузарите, какви приложения са свалени и кога са използвани, историята на местоположение и притежателят на телефона къде е бил физически.

В допълнение TechCrunch подчертава, че доброволците са били помолени да направят скрийншот на поръчките си в "Амазон".

Зукърбърг: "Фейсбук" не продава личните данни на потребителите

Зукърбърг: "Фейсбук" не продава личните данни на потребителите

Не толерират вредно или водещо до разделение съдържание

"Фейсбук" твърди, че използва информацията за подобряване на услугите. Социалната платформа отбелязва, че всеки от участниците е дал изричното си съгласие и че пазарните проучвания са стандартна практика.

Но часове след публикацията на TechCrunch, "Фейсбук" обяви, че прекратява програмата върху устройства на Apple.

"Фейсбук" отделя $300 млн. в помощ на малки новинарски медии

"Фейсбук" отделя $300 млн. в помощ на малки новинарски медии

Парите ще помогнат на медиите да разработят устойчиви бизнес модели

От компанията уверяват, че в програмата са участвали на възраст между 13 и 35 г., като е получено разрешение от родителите на непълнолетните.