Днес правителството на Германия постигна съгласие да налее 62 милиарда евро в модернизация на железопътната мрежа на страната. Това е част от по-голям план за насърчаване на германците да използват по-зелен обществен транспорт, информира АФП.

"Тъкмо приехме най-важната програма за модернизация в историята на Германия", обяви транспортният министър Андреас Шойер и добави, че "това е десетилетието на железопътния транспорт".

Германия отчете голям спад на емисиите на парникови газове за 2019 г.

Германия отчете голям спад на емисиите на парникови газове за 2019 г.

Доклад на института Agora Energiewende разкрива, че емисиите са намелели с 6,5 на сто през 2019 г.

Освен държавното финансиране от 69 милиарда щатски долара, германската национална железопътна компания Дойче бан ще инвестира допълнителни 24 милиарда евро в програмата за обновяване.

Инвестициите ще помогнат за "подмяна на старите съоръжения", подобряване на достъпа за инвалиди, както и модернизиране на железопътните мостове, обяви Шойер.

Директорът на Дойче бан Рихард Луц също обеща да подобри точността на влаковете, въпреки че той също поиска търпение с оглед на закъсненията, които се очакват по време на модернизацията.

Германия намали цените на жп билетите за първи път от 17 г.

Германия намали цените на жп билетите за първи път от 17 г.

Цените на билетите за пътуване с влак над 50 километра

Основата в климатичния пакет на правителството на Германия е повече хора да заменят по-замърсяващите автомобили с влаковете. Берлин си постави за цел да намали емисиите си до 55% до 2030 г. в сравнение с нивата от 1990 г. Като част от пакета цените на билетите за железопътния транспорт ще бъдат намалени, докато цените на билетите за пътуване със самолет ще се увеличат.