Реклама за ваксинация в Австралия предизвика остри критики заради стряскащо изображение на млада жена, страдаща от ефектите на коронавирус, съобщава БиБиСи. 

Правителственото видео показва как жена в болнично легло, която се задъхва за всяка глътка въздух, докато е свързана към респиратор. Текстът гласи: "Covid-19 може да засегне всеки ... ваксинирайте се."

Критиците обаче твърдят, че рекламата е несправедливо насочена към младите хора, като се има предвид, че под 40 години ще имат достъп до ваксините едва в края на годината. Официалните здравни съвети също така препоръчват на младите хора да изчакат Pfizer вместо наличните AstraZeneca. Австралия има недостиг с доставки на Pfizer.

Понастоящем рекламата се показва само в Сидни, който е в разгара на огнище с варианта Делта и е в третата си седмица на блокада.

В понеделник властите съобщиха за 112 нови случая.

Сидни удължи локдауна

Сидни удължи локдауна

До 17 юли ще продължат рестрикциите

Рекламата е част от по-голямата кампания за ваксиниране "Въоръжете се", която стартира в неделя.

"Обидно е да пускате реклама като тази, когато австралийци от тази възрастова група все още чакат ваксинациите си", туитира Хю Риминтън. "Защо се насочваме към младите хора? Не трябва ли да се насочваме към нарастващия процент на колебливост към ваксините при възраст над 55 години?", коментира друг потребител на Twitter.

Други, включително здравни специалисти, призоваха клипът да бъде свален от ефир, наричайки го "безчувствен".

Но правителството защити видеото. Главният здравен директор на Австралия Пол Кели заяви, че е "предназначено да бъде стряскащо", за да "бъде разбрано съобщението" за необходимостта да останете вкъщи, "да се тествате и да резервирате ваксиниране".

"Правим това само заради ситуацията в Сидни," каза той. В неделя властите в най-големия град в Австралия регистрираха първата смърт от вируса за цялата година.

Вълната в Сидни предизвика широка критика срещу разпространението на ваксините на федералното правителство. То започна през февруари, но бе задържано от липсата на ваксини Pfizer, общественото самодоволство и обърканите съобщения в общественото здраве за рисковете от AstraZeneca.

Малко над 10% от населението е напълно ваксинирано.