Лидерите на Зелената партия на Германия съобщиха, че няма да настояват за конкретни дати за затваряне на топлоелектрическите централи и забрана на дизеловите и бензинови автомобили, информира Ройтерс.

Така партията оттегля две ключови искания преди подновяването на преговорите за коалиция с консерваторите и Свободната демократическа партия.

Миграцията, климатът и енергетиката влачат преговорите за коалиция в Германия

Миграцията, климатът и енергетиката влачат преговорите за коалиция в Германия

Липсата на сериозност трябва да се прекрати

Партиите все още не могат да сближат позициите си по теми като борбата с климатичните промени, енергетиката и имиграцията.

"За нас няма значение дали последната топлоелектрическа централа ще бъде спряна през 2030 или 2032 г. Това е мястото, където сме прагматични", каза единият от лидерите на Зелената партия Симоне Петер пред вестник Rheinische Post.

Зелената партия на Германия обвърза участието си в коалиция с емисиите на автомобилите

Зелената партия на Германия обвърза участието си в коалиция с емисиите на автомобилите

Според него трябва да има и технически промени

Тя добави обаче, че е решаващо значение да бъдат договорени допълнителни мерки за защита на околната среда с цел намаляване на въглеродните емисии в Германия с 40% до 2020 г. в сравнение с нивото от 1990 г., както канцлерът Ангела Меркел обеща по-рано.

Вчера Меркел и лидерът на консерваторите в парламента Фолкер Каудер заявиха, че ще спазят обещанието си за климата.

Другият лидер на Зелената партия, Чем Йоздемир, също сигнализира, че партията е готова на компромис за автомобилите.

Ясно е за мен, че ние сами не можем да наложим крайната дата 2030 г. за дизеловите и бензинови автомобили, каза Йоздемир пред вестниците Stuttgarter Zeitung и Stuttgarter Nachrichten.

Но според него е важно за Зелената партия потенциалните коалиционни партньори да се съгласят на "ясен ангажимент" бъдещите автомобили да не създават въглеродни емисии.

Той подчерта, че могат да се въведат специални данъчни облекчения и бонус системи за автомобилни компании, които произвеждат предимно електрически автомобили.

Антон Хофрайтер, лидер на парламентарната група на Зелената партия, заяви, че сега другите партии трябва да направят компромис, за да може да бъде сключено коалиционно споразумение.