Компанията "Дойче телеком" ще замени изпитващия финансови затруднения автомобилен концерн "Адам Опел" АД като главен спонсор на шампиона на Германия "Байерн" АД, съобщи DPA. Според информация на в. "Ди велт" в края на миналата седмица управителният съвет на клуба след дълги преговори се е споразумял с представителите на "Дойче телеком" АД за сключването на договор за съвместна дейност до 2008 г. и партньорството ще бъде официално обявено на специална пресконференция в четвъртък.
От страна на клуба сделката е била подписана от членовете на управителния съвет Ули Хьонес, Карл Хьопфнер и председателя на съвета Карл-Хайнц Румениге. Скоро ще бъдат представени и екипите за следващия сезон, чиито цветове ще бъдат съобразени с новия спонсор. Телекомуникационното предприятие, което е базирано в Бон, става главен спонсор на "Байерн" още от 1 юли 2002 г., което означава, че договорът с "Опел" ще бъде прекратен една година по-рано по взаимно съгласие. За тази привилегия компанията ще плаща по над 20 милиона евро годишно, с което се превръща в най-щедрия спонсор в историята на Бундеслигата. За сравнение може да служи и фактът, че дори считаният за най-богат футболен клуб в света и истински икономически феномен - "Манчестър юнайтед", получава от основния си спонсор "Водафоун" по 14 милиона евро годишно плюс премии.
По този начин "Байерн" АД (оборот за 2000/2001 - 173.2 милиона евро, печалба след облагане с данъци - 28.5 милиона евро) е в по-добро икономическо състояние откогато и да било. Десет процента от акционерното дружество вече бяха продадени срещу 75 милиона евро на фирмата за производство на спортна екипировка "Адидас", а според информациите в пресата застрахователният концерн "Алианц" ще плаща през следващите 15 години по 90 милиона евро за правото новият стадион в Мюнхен да носи неговото име, като сумата ще бъде поделяна между "Байерн" и "Мюнхен 1860". Баварският гранд възнамерява да сложи началото и на коренно нов подход към медиите, като още преди края на годината чрез нова технология за пръв път трябва да започне излъчване на картина от мачовете на отбора в интернет. Планира се също след въвеждането на високоскоростните UMTS-мрежи в близките няколко години новини за "Байерн", състоящи се от текст и снимки, да могат да бъдат изпращани на потребителите на дисплеите на мобилните им телефони.
Осъществяването на тези планове обаче зависи до голяма степен от решението на Европейския съюз (ЕС). В момента в Брюксел Европейската футболна федерация (УЕФА) и ЕС преговарят за практиката за продажба на правата за телевизионно излъчване. В преговорите участва и организацията на най-влиятелните клубове на Стария континент - Г-14, и според "Ди велт" могат да настъпят сериозни промени, като в близко бъдеще част от правата за Шампионската лига и за мачовете от националните шампионати могат да бъдат върнати на клубовете. В такъв случай "Дойче телеком" с подразделенията си T-Online, T-Mobile и T-Systems би бил идеалният партньор за техническото използване на тази възможност. Така от следващия сезон "Байерн" ще разполага с най-добрите германски футболисти (Шол, Балак, Дайслер и други) и с партньорството на най-известните компании в страната ("Алианц", "Телеком", "Адидас"). Сътрудничеството ще е изгодно и за телекомуникационната компания, тъй като успехите на клуба са отлична реклама за "Дойче телеком", която в началото на годината стана един от основните спонсори на световното първенство през 2006 г. в Германия.