Близо 23 млн. електронни билети са издадени чрез централизираната система за издаване и резервация на билети в реално време на "БДЖ Пътнически превози", която беше пусната в експлоатация през декември 2017 г., съобщават от "Информационно обслужване" АД. Чрез платформата са генерирани общо 465 000 абонаментни карти.
Системата е внедрена в 99 гари и бюра на БДЖ в страната и обхваща всички жп маршрути и над 600 влака.
Активно се използва и опцията за онлайн купуване на билети. До този момент през сайта https://bileti.bdz.bg са продадени общо над 140 000 билета, над 82 000 от които - само за 2021 г. Чрез системата билети могат да се закупят по всяко време на денонощието и от всяка точка на света.
Централизираната платформа за продажба на билети замести старата система за билетоиздаване, която се използваше от БДЖ и беше базирана на MS DOS, без свързаност на касите.
Създадена е и възможност за автоматично въвеждане в реално време на данните от графика за движение на влаковете, което улеснява и подобрява работата на системата и елиминира необходимостта от ръчно въвеждане.
Разработена е и функционалност, която позволява билетоиздаване директно във влака от кондуктора. Чрез нея всички пътници, които се качват от жп гари и спирки без каса, могат да закупят своя билет на място във влак. Издаването ще се извършва чрез мобилно устройство, което е свързано чрез мобилна мрежа със централния сървър и мобилен принтер. Предстои новата функционалност да бъде сертифицирана от Българския институт по метеорология и Националната агенция по приходите (НАП). Към момента през мобилните устройства кондукторите валидират редовността на билетите. До сега през наличните мобилни устройства са валидирани над 750 000 билета.

USD
CHF
EUR
GBP