"Демократична България" предлага на Столична Община да спести 70 млн. лв. и да създаде по-добро транспортно обслужване на Витошката яка.
По отношение на разширяването на метрото до ИКЕА и Ринг Мол от партията смятат, че проектът е икономически неизгоден.
В своите аргументи те заявяват, че предложеният проект за решение на СОС е противоречащ на закона, защото разрешаването на изработването на проект за изменение на подробен устройствен план (ПУП) е недопустимо.
Икономически много по-изгодно е да се осигури достъп до района на Ринг мол и магазин ИКЕА чрез редовна автобусна линия, обслужвана от съчленени автобуси заради поне 10 пъти по-ниската първоначална инвестиция.
Допълнителното разширяване на дестинациите на пътуващите да става чрез достъпност до 2 диаметъра - чрез метростанция "Бизнес парк" и чрез метростанция "Витоша", а със спестените пари да се построят по-бързо някои от другите предвидени метростанции, предлагат от ДБ.
Според тях могат да се предприемат много по-евтини мерки за улесняване на достъпа до Витоша, вместо да се строят скъпи метростанции. Автобусните линии 66 (от Зоопарка до Алеко) и 63 (от бул. Цар Борис III до Златните мостове), които обслужват съответно хотел Морени и ул. Бялата чешма могат да станат много по-редовни (особено в почивните и празнични дни) и да заместят нуждата от качване в планината с личен автомобил.
Към автобусите могат да се закачат и багажници за планински велосипеди и друга спортна екипировка, защото единственият работещ лифт в момента - "Симеоновски" (кабинков) - няма възможност да осигури превоз на колело, а лифтовете "Драгалевски" и "Княжевски" изобщо не работят.
Пешеходният достъп до планираните две метростанции трябва да бъде подобрен. В тази връзка, ще са необходими допълнителни средства от няколко милиона лева, за да може да бъде осигурена физическа достъпност за хората, живеещи в зоната на пешеходна достъпност до двете метростанции. Автобусната линия по околовръстния път има повече спирки като по този начин има по-добра достъпност на пътниците до тях, заради по-малкото разстояние, което трябва да се преодолее.
Tatiyana
на 22.05.2020 в 15:39:07 #2Добре че тези не ни управляват, защото нищо хубаво не ни чака, те и сегашните управляващи не са читави, но ДБ са дъното. Сигурно ако те бяха на власт, още щяхме да мечтаем за метро, понякога наистина сме големи късметлии.
Djordj
на 22.05.2020 в 11:34:25 #1То при ДБ всичко е толкова "качествено".. Сега пък говорят за икономически неизгоди... когато метрото е един от най-добрите транспорти в мегалополисите, които скъсяват време и дистанции..