"Демократична България" предлага на Столична Община да спести 70 млн. лв. и да създаде по-добро транспортно обслужване на Витошката яка.

По отношение на разширяването на метрото до ИКЕА и Ринг Мол от партията смятат, че проектът е икономически неизгоден.

В своите аргументи те заявяват, че предложеният проект за решение на СОС е противоречащ на закона, защото разрешаването на изработването на проект за изменение на подробен устройствен план (ПУП) е недопустимо.

Икономически много по-изгодно е да се осигури достъп до района на Ринг мол и магазин ИКЕА чрез редовна автобусна линия, обслужвана от съчленени автобуси заради поне 10 пъти по-ниската първоначална инвестиция.

В СОС се разбраха да се реши за метрото до Ринг мол след транспортен анализ

В СОС се разбраха да се реши за метрото до Ринг мол след транспортен анализ

Борис Бонев е доволен, че са успели да се преборят точката да бъде отложена до получаване на анализа

Допълнителното разширяване на дестинациите на пътуващите да става чрез достъпност до 2 диаметъра - чрез метростанция "Бизнес парк" и чрез метростанция "Витоша", а със спестените пари да се построят по-бързо някои от другите предвидени метростанции, предлагат от ДБ.

Според тях могат да се предприемат много по-евтини мерки за улесняване на достъпа до Витоша, вместо да се строят скъпи метростанции. Автобусните линии 66 (от Зоопарка до Алеко) и 63 (от бул. Цар Борис III до Златните мостове), които обслужват съответно хотел Морени и ул. Бялата чешма могат да станат много по-редовни (особено в почивните и празнични дни) и да заместят нуждата от качване в планината с личен автомобил.

Към автобусите могат да се закачат и багажници за планински велосипеди и друга спортна екипировка, защото единственият работещ лифт в момента - "Симеоновски" (кабинков) - няма възможност да осигури превоз на колело, а лифтовете "Драгалевски" и "Княжевски" изобщо не работят.

От "Спаси София" са против метрото да стига до още един мол в София

От "Спаси София" са против метрото да стига до още един мол в София

С парите за този лъч може 2 пъти да се построи бул. "Тодор Каблешков"

Пешеходният достъп до планираните две метростанции трябва да бъде подобрен. В тази връзка, ще са необходими допълнителни средства от няколко милиона лева, за да може да бъде осигурена физическа достъпност за хората, живеещи в зоната на пешеходна достъпност до двете метростанции. Автобусната линия по околовръстния път има повече спирки като по този начин има по-добра достъпност на пътниците до тях, заради по-малкото разстояние, което трябва да се преодолее.