"Ще задължим всеки един търговец на дребно на горива, когато издава фискален бон, да посочва на отделен ред акциза, ДДС и цената на горивото без акциз и ДДС. Можем да отидем и по-напред, като включим в касовата бележка и посочване на търговската надценка на горивата".
Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов пред bTV.
Той поясни, че в късния следобед е имал среща с премиера Бойко Борисов.
Горанов добави, че във връзка с напрежението в обществото заради цената на горивата той ще предложи изменения в Наредба Н-18, по-известна като Наредбата за касовите апарати. Министърът вярва, че тази мярка ще допринесе за по-голяма прозрачност в ценообразуването на горивата в страната ни.
Горанов счита, че с тези законодателни изменения претенциите и притесненията на хората дали пазарът работи или има негласни споразумения или картел, ще бъдат по такъв начин показани в касовата бележка, че всеки човек ще може да сравни ценообразуването на горивата у нас с това в други държави членки на ЕС или в държави производители на петрол.
Министърът на финансите обясни идеята: "Ще посочим в касовата бележка колко е за държавата и колко е за търговеца от цената на горивата". Той посочи, че такава практика вече има, например във фактурите за тока или за топлинната енергия има подробна разбивка на ценообразуването. Владислав Горанов каза още, че акцизът върху течните горива в България е най-ниският възможен, според европейския регламент.
Той коментира и наложеното от президента вето върху Закона за корпоративното подоходно облагане. Горанов не споделя мотивите на президента. По думите му тепърва предстои в парламента да се решава каква ще е позицията по него. Министърът каза, че тези разпоредби в ЗМДТ, които касаят включването на екологичен компонент в данъка за по-старите автомобили, са една малка и първа стъпка, която да ни сложи на цивилизационната карта на Европа за това каква е ролята на всеки един от нас към обществото. Според него екологичните категории на автомобилите отчитат не само замърсяването, което автомобилът причинява, но и неговата сигурност на пътя.
Финансовият министър коментира и обществения дебат за застраховката "Гражданска отговорност". Той обясни, че с дебата за лимитите на застраховката се цели да се предотврати сериозното нарастване на разходната част на тази система, което би довело до фалит на застрахователи и огромно покачване на цената на "Гражданската отговорност".
"Предлагаме таванът на застраховката да е до далечния кръг от хора и то при доказване пред съда на емоционална връзка и причинени болки и страдания", обясни Горанов.
По отношение на предложенията на КФН за прилагане на системата "бонус-малус" министър Горанов каза, че в този дебат първо трябва да се обединим около това дали по-рисковите шофьори трябва да плащат повече.
Според него важното е да се разбере кой е субектът на риска - шофьорът или автомобилът. Министърът счита, че застраховката "Гражданска отговорност" е на автомобила, защото ако тя трябва да бъде на автомобилиста, тогава всеки, който има свидетелство за правоуправление, трябва да плаща "Гражданска отговорност", независимо дали шофира и независимо дали има лек автомобил.
"Тази тема трябва тепърва да се обсъди и да придобие завършен вид", каза министърът.
58eng
на 13.11.2018 в 23:37:14 #4Защото са комуняги!
friend
на 13.11.2018 в 21:47:14 #3Цеината на горивата се определя така: 1. Цената на горивото в нефтохима 2. Акциз 3. ДДС върху цената на горивото + акциза. Никой не задава въпроса дали акцизът носи добавена стойност или е просто вид данък. Така върху акциза се плаща друг данък... ДДС. Акцизът уважаеми господа депутати не носи добавена стойност!!! Съответно не подлежи на данък!!! : Защо го криете от хората???
friend
на 13.11.2018 в 21:43:05 #2Министърът счита, че застраховката "Гражданска отговорност" е на автомобила, защото ако тя трябва да бъде на автомобилиста, тогава всеки, който има свидетелство за правоуправление, трябва да плаща "Гражданска отговорност", независимо дали шофира и независимо дали има лек автомобил. -------------------------------------- Министърът Горанов гледа да си напълни хазната. Гражданската отговорност трябва да бъде на шофьора и то само ако той кара колата, без значение чия е тя. Друг е въпросът, че в българия има не повече от 1 млн шофьори, които карат колите си и не по-малко от 10- млн. автомобила. 3.5 милиона са частни ЛЕКИ автомобили и плащат не по-малко от 300 лв данък Гражданска отговорност. Останалите са държавни или частно товарни автомобили, чиято гражданска отговорност достига до 10 000 лв(за тировете). Така погледнато, средно за един автомобил Гражданското отговорност струва не по-малко от 3000 лв и съответно не по-малко от 30 милиарда лв!!!! Сега лесно може да се разбере защо плащаме данък на кола , а не на "гражданин, който шофира"
friend
на 13.11.2018 в 21:31:02 #1Предлагаме таванът на застраховката да е до далечния кръг от хора и то при доказване пред съда на емоционална връзка и причинени болки и страдания", обясни Горанов. --------------------------------- интересно е как се доказва емоционалната връзка. и как се оценяват болки и страдания. Тоя кретен не трябва да е финансов министър на България!!!!