От началото на септември жертвите на пътно-транспортни произшествия са намалели с 25% спрямо същия период на 2021 г. Това показва анализ на Института за пътна безопасност.

Отбелязва се, че основната причина за значителното намаляване на пътнотранспортния травматизъм е нестабилната външна среда, в която функционира транспортната система на България.

При анализ на данните от пътнотранспортни произшествия се констатира, че за кратки периоди от годишния цикъл има резки амплитуди на покачване и спадане на броя загинали в катастрофи.

От юли до средата на август тази година е установено рязко покачване на загиналите от ПТП, което е достигнало до 50% спрямо същия период на 2021 г.

Снимка 588735

Източник: ИПБ

Като вторични причини за тази нестабилност от ИПБ посочват непостоянството в контролирането и регулирането на движението по пътищата; промените в климата; промените в натовареността на движението по пътищата; промените в политическата среда.

От Института отбелязват, че в периода 15 август - 22 септември 2022 г. МВР е предприело реална промяна на методологията на контрол, като от статичен е преминало към динамичен. Тази промяна обаче изисква допълнителен финансов и човешки ресурс, с който МВР не разполага. Следователно се очаква тази промяна да бъде временна.

ИПБ допълва, че Министерството на транспорта и съобщенията основно се занимава с доставките на газ, а транспортните политики към този момент не са приоритет.

МРРБ също основно се занимавало със строежа на газовите връзки, както и с продължаване на корупционните практики от предишното ръководство.

ИПБ: В МВР е кипял безсмислен труд, и в акция и без акция жертвите са все същите

ИПБ: В МВР е кипял безсмислен труд, и в акция и без акция жертвите са все същите

От Института за пътна безопасност се съмняват, че институции ще започнат да се реформират сами

"Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата продължава да се държи като неправителствена организация, занимаваща се основно с пиар кампании, семинари и обучения. Управлението на риска от ПТП е оставено за други години", посочват още от Института.

Според ИПБ изводът от действията на служебното правителство са, че чрез МВР за кратко време са повлияли положително на пътнотранспортния травматизъм и по този начин са създали условия в другите две водещи министерства да се приложат корупционни практики.

По тази причина Институтът предупреждава служебния премиер Гълъб Донев, че ако не започне незабавни структурни и кадрови промени в Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата и не разпореди на министрите си да представят краткосрочен план за действие, с които да се въздейства устойчиво върху пътнотранспортния травматизъм, отново ще има нарастване на жертвите от ПТП.

Безсрочна ударна акция срещу дрогирани водачи започва МВР

Безсрочна ударна акция срещу дрогирани водачи започва МВР

Рашков призова гражданите да съдействат на МВР, като сигнализират за нарушения на пътя