Причините за тежката автобусна катастрофа край Своге са комплексни - от липсата на изключително важния пътен знак А1, който да предупреждава за опасен завой надясно, недостатъчната височина и разстояние на пътните знаци, липсата на достатъчно добра еластична ограда и табела, която да оказва с каква скорост трябва да се движат участниците в движението и др.
Причините за катастрофата представи експертът от Института по пътна безопасност Диана Русинова на пресконференция в БТА по повод фаталния пътен инцидент край Своге, при който загинаха 17 души, а 21 бяха ранени.
Широчината на тротоара и пътната маркировка също не са се оказали достатъчни, за да предотвратят пътния инцидент, защото не се виждат достатъчно ясно, заяви Русинова и посочи, че няма налична макротекстура, която спомага за микродренажа и микрофракцията на автомобила.
Тя посочи още липса на обезопасителна система на пътя, не добро поставяне на пътната маркировка, не изготвено и не направено инженерно решение на пътя, с което да бъде предотвратена тежката катастрофа, както и липсата на съвременна философия за безопасна система на пътната инфраструктура.
Последният орган, който можеше да предотврати инцидента са ръководните и длъжностните лица на МВР, но те не са го направили, не са наложили и санкции, изрази съжаление Русинова и допълни, че глобите за фирмата изпълнител на трасето са в размер на над 7 000 лева.
Методий Стелиянов посочи, че Институт по пътна безопасност няма как да не посочи и най-вероятната хипотеза за катастрофата, а именно, че водата прекосява пътното платно на няколко места, поради липсата на дренаж. Той изрази надежда "професионалистите" на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) да направят преглед на пътя.
Експертите призоваха да се направи изследване, с което да бъде проверена цялата геометрия на пътния ремонт, с което да се установи къде е допуснатата грешка и поради каква причина се стигна до тежката катастрофа.
Богдан Милчев коментира, че Институтът по пътна безопасност инициира нещо, което до момента не е направено в България. Всички ние трябва да се запитаме можеше ли да бъде избегната катастрофата край Своге, как и по какъв начин, запита той и добави, че експертите по пътна безопасност многократно са сезирали управляващите за опасния пътен участък.
Той изрази съжаление, че липсва звено, което да прави обследването и изследването на катастрофите, а това е част от причините "да гинем по пътищата и да сме най-опасното място за живеене в света".
На въпрос на News.bg, какви са точните причини за автобусната катастрофа край Своге, Русинова обясни, че вината за настъпването на катастрофата трябва да се търси в поредица от пропуски на отговорните институции, които са довели до разсейването на шофьора.
Той се е стремял да не удари или закачи мантинелата, която е вдадена навътре в платното за движение, което на практика е довело до удара на автобуса с първия автомобил. След това шофьорът е имал 3-4 секунди да предприеме марки, но примесено с хлъзгавата текстура на пътя, пътният инцидент е бил неизбежен, обясни още тя.
Запитана в кого трябва да се потърси отговорността за инцидента, експертът от гражданската организация отбеляза, че се надява компетентните органи да си свършат работата и да има наказани.
Legalen
на 05.09.2018 в 21:17:21 #2Поредица от условия за катастрофата край Своге изброиха експерти по повод фаталния пътен инцидент край Своге, при който загинаха 17 души, а 21 бяха ранени. - липсата на изключително важния пътен знак А1, който да предупреждава за опасен завой надясно, -- недостатъчната височина и разстояние на пътните знаци, --липсата на достатъчно добра еластична ограда и табела, която да оказва с каква скорост трябва да се движат участниците в движението и др. --широчината на тротоара и пътната маркировка достатъчни не се виждат достатъчно ясно, --няма налична макротекстура, която спомага за микродренажа и микрофракцията на автомобила. --липса на обезопасителна система на пътя, --не добро поставяне на пътната маркировка, --не изготвено и не направено инженерно решение на пътя, с което да бъде предотвратена тежката катастрофа, както и липсата на съвременна философия за безопасна система на пътната инфраструктура. --водата прекосява пътното платно на няколко места, поради липсата на дренаж. --мантинелата е вдадена навътре в платното за движение, което на практика ….. ………………………………………………………………………. След ремонта пътят е бил приет от 20-членна експертна комисия. Тези хора ще присъствуват също в съда, интересното е дали само като свидетели или като подсъдими. Със подписа си на приемателния протокол всеки един от тях е подписъл смъртната присъда на тези 17 човека. За дилетанския им подход и престъпното изпълнение на задължението им, всеки от тях трябва да лежиии… ! Колко дълго, ще реши съда! И ако в някои от затворите се изпращат хора да работят, то нека тези «екперти» да ги пращат да правят пътища!!!
Kpace
на 05.09.2018 в 08:33:26 #1Напълно вярно, Даганов. Какъвто си е Ганьо, такава е и държавата. Кой е държавата? Това сме ние. Това е положението. Просто другите народи в по-малка степен притежават изброените от тебе качества. Затова ходим там и цъкаме с език.