"Забелязах, че условията за пътна безопасност в тази отсечка не са спазени. Бетонното съоръжение е изяло голяма част от пътното платно. Това нещо би могло да се реши с две стоманобетонови греди."
Това изтъкна пред Нова инж. Владимир Жиянски, пътен експерт и проектант, като една от основните причини за катастрофата край Своге, при която загинаха 17 души.
Според него втората причина е липсата на отводнителни съоръжения по пътното платно.
По думите му трета причина за инцидента е асфалтовата настилка.
"Във всички опасни участъци в България трябва да има набита фракция, която повишава сцеплението при всякакви атмосферни условия", допълни Жиянски.
Той подчерта, че особено внимание трябва да се обърне на мостовите съоръжения и виадуктите по магистралите.
"Четвъртата причина е, че поставената мантинела не върши никаква работа", твърди инженерът.
Той е категоричен, че е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, но у нас все още няма задължението да бъдат поставени такива предпазни съоръжения.
"Ако ги имаше, автобусът нямаше да пропадне", обясни Владимир Жиянски.
Като пета причина той изтъкна субективния фактор. Според експерта са нужни регулярни курсове за шофьорите.
"При полагането на асфалт трябва да се съобразяваме с натоварените условия по българките пътища", обясни експертът в производството на асфалтови смеси Иван Стателов.
Според него инцидентът не би се случил, ако се бяха положили други технологии, които вече съществуват.