От сряда, 17 ноември, се променят маршрутите на трамвайни линии №6 и №7 заради ремонт на трамвайното трасе по ул. "Алабин", както и на релсовия път в кръстовището по бул. "Христо Ботев".

При реализиране на ремонтните дейности на релсовия път в кръстовището на ул. "Алабин" и бул. "Христо Ботев", движението за преминаване на автомобили няма да бъде затваряно, но ще бъде стеснено. Движението по бул. "Христо Ботев" между ул. "Бистрица" и ул. "Алабин" ще се осъществява двупосочно само в едно пътно платно.

Трамвай N 7 ще бъде заменен в част от трасето си с трамвай номер Тм7 с маршрут: Надлез "Надежда" - пл."Македония" - ул."Алабин", пл. "Журналист". В допълнение към временния трамвай, ще бъде разкрита и временна автобусна линия с номер Тм7, която ще се движи по маршрут: НИМ - ул. "Гурко", с възможност за директна връзка с трамвай Тм7 при спирките на кръстовището на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и бул. "Драган Цанков". Интервалът на превозните средства ще се запази на 4-5 мин. в час ПИК и 6-7 мин. извън ПИК. Заместващите автобуси ще бъдат съчленени.

Снимка 553590

Източник: Столична община

Допълнителна възможност за прикачващите се граждани, пътуващи по бул. "България" е използването на автобусна линия 204, която се движи на интервал от 7-8 минути и преминава по BUS лентата.

Редовната линия на трамвай N 6 ще бъде скъсена, както следва: кв. Обеля - Централна гара - ухо кв. Орландовци. За обезпечаване на транспорта кв."Иван Вазов" ще се дивижи заместваща автобусна линия с маршрут от ухо кв."Иван Вазов" - "Петте кюшета". По трасето се разкриват спирки на бул."Витоша" и бул."Пенчо Славейков", на които ще спира и заместващата автобусния линия Тм7.

Интервалът на заместващата линия ТМ6 е 10 минути. Гражданите притежаващи абонаментна карта за съответната линия ще могат да използват този превозен документ и в заместващия транспорт. За времето на ремонта се преустановява движението на линия Тм1.

Реконструкцията на релсовия път по ул. "Алабин" е част от цялостния мащабен проект за реконструкция на релсовия път от ухо "Съдебна палата" до ухо "Княжево" и се реализира от Столична община по Проект "Интегриран столичен градски транспорт-фаза II", с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.