Аварийните ремонти и изкърпването на републиканската пътна мрежа трябва да приключи до края на месец май, а ако месеците са дъждовни - най-късно през юни.

Това стана ясно по време на пресконференция в Агенция „Пътна инфраструктура”, по време на която бяха представени най-критичните участъци, които пътната агенция ще ремонтира.

След Великденските празници, за да бъдат избегнати задръстванията, ремонтите ще започнат от 10-ти май.

В лошо състояние са 30% от пътната мрежа в страната

В лошо състояние са 30% от пътната мрежа в страната

От април месец започват ремонтите по пътищата

Инж. Лазар Лазаров заяви, че в момента от АПИ се проверяват подадените от областните пътни управления заявки за ремонти. Графикът така ще бъде направен, за да може да се приключи до юни – така че август, когато е най-големият трафик, да бъдат готови.

Тази година участъците ще бъдат къси, така че няма да има дълги преходи с двупосочно движение”, заяви инж. Лазаров. Все пак ще има участъци, където скоростта ще е ограничена, обясни той.
Министър Павлова благодари на гражданите за търпението и заяви, че тапи, въпреки всички усилия, очаква да има.

Инж. Лазаров коментира и един от участъците Димово- Видин, заради който агенцията търпи и най-много критики. Лазаров посочи, че е чул доста обвинения, че пътят е разкопан и седи ненаправен.

Регионалният министър Лиляна Павлова пък заяви, че пътят е разкопан от бившия кмет на Димово преди четири години заради спечелен воден цикъл по ОП „Околна среда”, без това да е съгласувано с Агенция „Пътна инфраструктура”. След загуба на проекта от негова страна пътят остава разкопан заради опасността от санкции от двойно финансиране по оперативните програми.

Инж. Лазаров посочи, че сега започват с ремонта на участъка, който е извън оперативната програма. Той припомни, че от 1968 година датира първият проект за обход на Димово и до ден днешен той не е реализиран.

Лазаров уточни по области:
Видин: ще бъде ремонтиран участъкът Димово- Бела – Ружинци.
Враца: ремонт ще има на пътя Враца – Криводол, който по думите му прилича на “черга”
Плевен: третокласен път от Згалево - Пордим
Ловеч: предвиден ремонт на Микра – Соколово – Ловеч – най-краткият път от Ловеч към София.
Велико Търново: ще се ремонтира пътят: Павликени - Горна Липница – Патреш;
Русе: ремонт ще има и на пътя от Бяла към Попово, в този участък бяха онагледени със снимки дупки и коловози.
Търговище: Пътят от Разград към Попово – участък в изключително лошо състояние, ползван за локален и транзитен трафик.
Добрич, Шумен, Силистра: също са предвидени пътища за ремонт, които са в много тежко състояние.

Аварийната програма на АПИ поставя акцент върху усилията върху укрепване на свлачища, каквито има на Кресненското дефиле.

Очаква се още АПИ да поеме управлението на проектите, които бяха под управлението на закритата от парламента Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти”.
Очаква се утре да бъде обнародван законът, така че до 15-ти май АПИ да поеме документациите за „Хемус” и „Струма”. Края на май и средата на юни се очаква АПИ да се е запознала с концепцията.

Министър Павлова обясни, че е много важно процедурите да бъдат актуализирани по новия Закон за обществените поръчки.