Ученици от страната поеха управлението в МОН за един ден.
Министър стана Александър Тодоров, единадесетокласник в Професионалната гимназия по механотехника в град Шумен.
Общо 28 ученици от различни градове в България заеха местата на екипа на просветния министър Даниел Вълчев. Децата са избирани чрез жребий, след като всеки от големите градове е издигнал свои предложения за представител.
Дневният ред, който трябваше да обсъдят учениците, включваше три точки. Първата беше дали 2 и 3 юни да бъдат неучебни.
Министърът и екипът му решиха 3 юни да бъде неучебен, тъй като тогава е втората задължителна матура за зрелостниците.
2 юни, денят на Ботев, също ще е неучебен, но присъствен, като директорът на всяко училище ще реши как да почете паметта на революционера.
По втора точка експертите обсъждаха какви трябва да бъдат наказанията и поощренията за учениците.
Имаше предложение провинилите се ученици да полагат обществено полезен труд след занятията, но това не срещна особена подкрепа и стресна някои от експертите на министъра.
Другото предложение беше да се възстанови оценката за поведение и тя да участва евентуално по някакъв начин във формирането на общия успех да ученика.
В дневния ред имаше предвидена и трета точка - за това дали родителите и учениците да могат да участват при избора на учебници, но нея не остана време децата да обсъдят.
Министър Вълчев, който присъства на работата на децата заяви, че те имат доста добър поглед върху обстановката в училище.
Министърът допълни, че по най-големия въпрос за липсата на дисциплина, децата сами стигат до извода, че този, който пречи, не вреди само на себе си, но и на всички останали.
В тази връзка министърът заяви, че трябва внимателно да се обмисли възможността за това дали да се възстанови оценката за поведение.
„Аз лично смятам, че оценка за поведение трябва да има. Въпросът е дали да има някаква връзка между нея и оценките за знания," заяви Вълчев.
Министърът даде пример, че ако има 6 по математика и слаба оценка за поведение дали трябва да получи всъщност 5.
По въпроса за полагането на обществено полезен труд в училище, министърът коментира, че децата малко пресилено са го нарекли по този начин. Според него, адекватен вид санкция би било учениците, които са се провинили, да бъдат ангажирани за по-дълго в училище.
Например да се забърсват книгите в библиотеката, да се измете физкултурния салон, да се подготвят пробите в кабинета по химия или биология, да се помага на по-малките и др.
По третата точка от дневния ред, която децата не можаха да обсъдят, министър Вълчев заяви, че през последните години учебниците са доста критикувани от обществото.
Министърът заяви, че той лично няма нищо против родители и ученици да могат да изказват своето мнение при избора на учебници, но според него една система не може да бъде докрай децентрализирана.
„Много е важно да балансираме между експертното начало и някакъв вид демократичен обществен контрол," категоричен е министърът.
barabata
на 09.05.2008 в 23:27:34 #13Кога ще го махнат тоя некадърник?
Пиночет
на 09.05.2008 в 17:43:04 #12А като не може да кандидатства във ВУЗ буйния младеж, какво мислите че ще прави ми е много интересно? Въобще май това би било да плашиш мечка с мед, после да се чудиш каде ти е телевизора.
sandiu
на 09.05.2008 в 16:47:08 #11Оценка за поведение трябва да има и тя не трябва да се въвежда самоцелно - само ,за да кажем ,че я има.Тази оценка трябва да бъде обвързана и с възможността за кандидатсване в елитни гимназии и университети.Който е с намалено поведение няма право да кандидатсвува във ВУЗ.Освен това трябва да има и парични снакции за родителите.Не може на Гълъбин Боевски синът му да ходи с пистолет в училище и утре да става студент.Той и в университета ше ходи да стреля.Той няма за кво да учи.Да ходи да вдига железа като баща си и да си изкарва хляба с ръце.Той с глава не може.
pepsi
на 09.05.2008 в 16:35:13 #10докато не оправят заплатите на учителите и да въведат подходящи наказания за учениците, нито униформи ще им оправят дисциплината, нито оценки за поведение. как може да очакват един ученик да се държи уважително към преподавателите си, като заради ниското заплащане са останали само склерозирали бабки пред пенсия или смотани вишисти, които за друго нишо не стават.
lalala
на 09.05.2008 в 16:22:28 #9Мии най-добре ще е да се ваведат и оценки от психолози в училищата .. .жалкото е , че такива няма да бъдат въведени в министерски съвет , защото всички дружно ще завършат годината със СЛАБ 2 !!! И толкова реклами и плакати за тези матури ... не знам с тези средства поне на едно училище да бяха поправили покрива , че течат и децата гизнат във вода !!! Това , че са усвоени някакви средства и сега се чудим как по друг начин осве чрез матурите да ги оправдаем не му дава право да прави каквото си иска !!! Ученик в 12 клас съм и казвам , че обективно погледнато ако матурите служеха за вход във ВУЗ или представляват легитимен документ пред чуждите страни ТОГАВА НА ДРАГО СЪРЦЕ ГИ ПРИЕМАМЕ !! Ама те нито служат за вход във ВУЗ , нито като завършиш образованиеот си във ВУЗ и отидеш в Австия или Англия да работиш ще ти признаят диплоамата и ще трябва да държиш приравнителни изпити ... Е каква е файдата г-н Нещастник ?
kunova
на 09.05.2008 в 15:50:08 #8"децата сами стигат до извода, че този, който пречи, не вреди само на себе си, но и на всички останали. " Тия които се държат като ненормални в училище не стигат до този извод, така или иначе. Кой ли ще отговори на това- как така в 1 клас от децата се изисква да четат и едва ли не да пишат на български и по възможност на друг език, а в 8-9 клас вече са неграмотни. Колкото до дисциплината, реформата направи цялата тая боза. Не може да няма средства за въздействие върху един ученик, който явно се държи неадекватно. Колкото до респекта, който излъчват учителите- по-добре да не се говори. Всеки резултат си има причина. Повечето учители предизвикват смях, в никакъв случай уважение. Нито могат да научат децата на нещо, нито искат
zigzag
на 09.05.2008 в 15:49:10 #7Много европейско няма що.... Ще вкарват матури за да се разберат "истинските" знания и оценки за дисциплина, които ще влият на успеха.... 2+2=?!?!?!?!?!?!
android
на 09.05.2008 в 15:41:06 #6Какво се пените, бе пичове? Нали точно червените кхмери я приложиха "демокрацията", да не мислите, че СДС е премахнало оценките за поведение
Целта беше да се разтури държавата за да могат да лапкат 20-30 години на спокойствие.
Стига сте съжалявали за пустия тъп комунизъм, гледайте напред.
НО ВСЕ ПАК ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ, ЧЕ .... КОСТОВ Е ВИНОВЕН !!!

DaWolf
на 09.05.2008 в 15:33:56 #5Бойчо
Бойчо
на 09.05.2008 в 15:24:03 #4Тъпанари скапани, сега светна ли ви най-сетне, че не трябваше да премахвате безогледно всичко от едно време.
КОРЛЕОНЕ
на 09.05.2008 в 15:17:54 #3Тоя траверс още ли е министър бе?
niknik
на 09.05.2008 в 15:07:32 #2Идеята е много добра.Само дето не е особено нова, просто се връщаме в миналото,което се опитвахме да заличим 19г.Важно беше да приветстваме "демокрацията" в резултат на което днешните деца стават все по-необуздани.Вече няма респект нито от родители,нито от учители.Май оценката за поведение няма да е достатъчна.
android
на 09.05.2008 в 14:56:16 #1МНОГО добра идея !!!