Пътят, на който стана тежката катастрофа край Своге, е приет от 20-членна комисия без забележка. Това обясни пред Нова телевизия регионалният министър Николай Нанков.
В комисията са участвали представители на различни институции. Цялата документация за ремонта на пътя ще бъде дадена на следствените органи, които проучват причините за тежкия инцидент.
Държавата ще търси отговорност от виновните при констатация, че трасето е некачествено рехабилитирано, стана ясно от думите му. Въпросното трасе още е в гаранция.
Издадено е предписание фирмата да оправи нередностите по трасето. Тя отказва. Нямаме друг подобен случай, изтъкна министър Нанков.
22 са дефектите на пътя. Има неокастрени храсти, срутване на скална маса. Имало издадено предписание храстите да се подрежат на 15 септември след намаляване на пътникопотока.
Този трагичен случай, по думите на строителния министър, щял да даде многото отговори.
Вече е публикувана в Държавен вестник новата наредба за проектиране на пътища, която е съобразена с новите евростандарти, включително и за пътна безопасност.
Документацията в АПИ за ремонта на трасето не предполага пропуски, по думите на Николай Нанков. Мантинелата била сложена в съответствие с нормативните изисквания. Въпреки това експертиза ще докаже дали това е така в действителност. Ще съдействаме на цялото разследване, за да има справедливост за хората, увери министърът.
Legalen
на 27.08.2018 в 11:57:23 #2"Пътят, на който стана тежката катастрофа край Своге, е приет от 20-членна комисия без забележка. Това обясни пред Нова телевизия регионалният министър Николай Нанков." -------------------------------------------------------------------------------------------------- Правенето на забележки, даване на предписания и ред други такива отнема време, стига се до спорове с изпълнителя и т.н. А те хората са бързали, просто след рязането на лентата тези 20 човека е трябвало да седнат някъде и за сметка на фирмата-изпълнител да полеят ремонта. Ще бъде интересно да бъде публикуван списък на членовете на комисията с данни за служебно положение, образователен ценз и професия (специалист по строителство или учител по биология или горски стражар от района или ...), а за членовете-политици да се посочи и партийната принадлежност. А едно от наказанията им (най-лекото) е да върнат командировачните.
_Ico
на 27.08.2018 в 10:06:37 #1Вероятно може да се направи по-сигурен пътя, но ... шофьорите масово НЕ се съобразяват с мокрия път. В София, когато завали ми прави впечатление че веднага стават катастрофи. Просто шофьорите си мислят че могат да карат със същата скорост и посъщои начин както при сух асфалт. А това НЕ е така. При мокър асфалт сцеплението рязко намалява и пътя става по-хлъзгав. Как може да се промени това поведение на шофьорите ... незнам. Може би трябва да се въведат различни ограничения на скоростта при сух и при мокър асфалт. Другото е - да се сложи видеонаблюдение повече и ... съответно да има наказания при нарушения. Въобще ... войната по пътищата е жестока !!! И това е война между малоумниците и останалите хора.