Да се организира Национална кампания за преглед на изкуствените неравности по пътищата в България поискаха от Института за пътна безопасност (ИПБ). Апелът им е насочен към държавните органи с очакване да започнат национална кампания.

Искането е изпратено до главния прокурор Сотир Цацаров, председателя на АПИ Георги Терзийски, областните управители и кметове на общини за извършване на проверка за съответствие на вече изградени изкуствени неравности по пътното платно.

Дончо Атанасов отхвърли твърденията, че от пътищата се краде

Дончо Атанасов отхвърли твърденията, че от пътищата се краде

АПИ не се притеснява от проверки

От Института искат и законодателни промени за защита сигурността на ползвателите на транспортната система. В момента няма институция, която да разполага с експертиза и правомощия за санкциониране на стопаните на пътя.

В Института за пътна безопасност ежедневно постъпват множество сигнали за неправилно изградени изкуствени неравности по пътното платно.

Експерти от Института се установили, че в България по-голямата част от поставените изкуствени неравности са незаконни и не отговарят на нормативните изисквания.

Инж. Дончо Атанасов ще разследва себе си по сигнала на БСП

Инж. Дончо Атанасов ще разследва себе си по сигнала на БСП

Атанасов отговаря за поддържане на републиканската пътна мрежа

Към настоящия момент в България има 265 общини. По-малко от 5% от тях имат приет действащ Генерален план за организация на движението (ГПОД).
Те са били длъжни да приемат такъв план още през 2001 г. Ресорната наредбата поставя много ясни и точни изисквания (в чл. 6, т. 1, 2 и 3, чл. 15 и 17 и Приложение №2 от Наредбата) по отношение на височината, широчината, дължината и формата на допустимите за изграждане изкуствени неравности, пишат от Института.

Местата, вида и размера на изкуствените неравности и на други средства за ограничаване на скоростта на движение се определят с проект за организация на движението извън границите на населените места. Те зависят от генерален план за организация на движението (ГПОД) в населени места и селищни образувания.

Наредбата сама по себе си е опит за провеждане на отговорна национална политика по отношение на пътната безопасност на територията на България.

"Тя обаче очевидно не работи, защото над 85% от стопаните на пътя не само, че не поставят правилно средствата за ограничаване на скоростта, но очевидно никой не си прави труда дори да спазва изискванията на приетите норми и излиза и че няма кой да контролира стопаните на пътя за това как се грижат и как провеждат Националната политика на Република България за повишаване на изискванията за безопасност на пътищата", пишат от Института за пътна безопасност.

БСП предлага да плати анализа на 46 проби от 4-те магистрали

БСП предлага да плати анализа на 46 проби от 4-те магистрали

Ако не връщат 40% от бюджета на властта, пътищата ще са изрядни, каза Йончева

Припомняме, след катастрофата край Своге редица експерти поставиха под съмнение дали пътят е изграден както е било по план, а разследващите взеха три вида проби. В трагичния инцидент от 25 август 2018 г. загинаха 20 души. Месеци след това от БСП поискаха АПИ да провери състоянието на пътищата. Почти веднага - от 6 ноември 2018 г. от Пътната агенция определиха своя бивш шеф инж. Дончо Атанасов да ръководи проверката - да провери направеното по време на неговото управление.

От левицата поискаха повторна проверка на пътищата в страната. На 6 декември 2018 г. Георги Свиленски обяви, че искат независима техническа експертиза на качеството на пътищата в страната. Те настояват да бъдат прегледани участъци от АМ "Струма", "Марица" и "Люлин", от пътя Видин - Монтана, както и участъци от Околовръстния път на София.

На 15 март 2019 г. от БСП поискаха европейска лицензирана лаборатория да направи анализ на настилките на магистралите "Тракия", "Хемус", "Марица" и "Струма".