Водачите в България не спазват ограниченията за скоростта по пътищата, обикновено намаляват преди стационарните камери, тъй като се знаят. По-добър ще бъде ефектът при замерване на средна скорост на отсечка, защото контролът ще бъде много по-голям, отколкото с камерата.

Това заяви в Пловдив главният секретар на МВР Ивайло Иванов, цитиран от bTV и БТА.

По думите му този тип системи засичат момента на навлизане в контролирания участък, както и момента на излизане от него. На база на тях се изчислява средната скорост на автомобила и, ако тя е над разрешената, следва санкция.

Иванов уточни още, че в случая няма никакво значение с каква скорост водачът ще мине покрай камерата и така традиционното натискане на спирачките за пред обектива губи смисъл.

Главен комисар Христо Терзийски, директор на Главна дирекция "Национална полиция" обясни, че вече има изградени 2 отсечки за измерване на средната скорост - едната е на третия тунел на АМ "Люлин", а другата е на пътя Пловдив - Карлово.

Той уточни, че е въпрос на време да получат лиценз от Българския институт по метрология за стандартизиране на измервателните уреди.

С лицензирането на камерите, всички заснети от тях нарушения ще бъдат безапелационно приемани като доказателство в съда, ако някой реши да обжалва, заяви още Терзийски и добави, че в момент на разработка са други две отсечки - на пътя Русе - Бяла и в района на село Микре.

Промените са налагат, тъй като една от основните причини за тежките катастрофи е завишената скорост.

Като цяло, нарушенията на водачите са основен причинител на катастрофите, като според МВР чак след това идват поведението на пешеходците и пътните условия.