Водачите в България не спазват ограниченията за скоростта по пътищата, обикновено намаляват преди стационарните камери, тъй като се знаят. По-добър ще бъде ефектът при замерване на средна скорост на отсечка, защото контролът ще бъде много по-голям, отколкото с камерата.
Това заяви в Пловдив главният секретар на МВР Ивайло Иванов, цитиран от bTV и БТА.
По думите му този тип системи засичат момента на навлизане в контролирания участък, както и момента на излизане от него. На база на тях се изчислява средната скорост на автомобила и, ако тя е над разрешената, следва санкция.
Иванов уточни още, че в случая няма никакво значение с каква скорост водачът ще мине покрай камерата и така традиционното натискане на спирачките за пред обектива губи смисъл.
Главен комисар Христо Терзийски, директор на Главна дирекция "Национална полиция" обясни, че вече има изградени 2 отсечки за измерване на средната скорост - едната е на третия тунел на АМ "Люлин", а другата е на пътя Пловдив - Карлово.
Той уточни, че е въпрос на време да получат лиценз от Българския институт по метрология за стандартизиране на измервателните уреди.
С лицензирането на камерите, всички заснети от тях нарушения ще бъдат безапелационно приемани като доказателство в съда, ако някой реши да обжалва, заяви още Терзийски и добави, че в момент на разработка са други две отсечки - на пътя Русе - Бяла и в района на село Микре.
Промените са налагат, тъй като една от основните причини за тежките катастрофи е завишената скорост.
Като цяло, нарушенията на водачите са основен причинител на катастрофите, като според МВР чак след това идват поведението на пешеходците и пътните условия.
petar-gramatikov
на 16.08.2019 в 01:29:02 #7Brad Mefldau Това е факт в много европейски държави, в които не бих казал, че шофьорите карат с позволена скорост! 1. Инфраструктурата ... Няма такава! 2. Средства, които биха надхвърлили покупката на самолетите за ВВС! 3. Елементарна култура у Управляващите, не Управляваните!
Philosopher
на 15.08.2019 в 23:32:36 #6sponge_bog
на 15.08.2019 в 23:10:10 #5Към предния коментар- постоянно съм с 30-тина кмч над ограниченията, без изцепки, и я имам по една снимка на година, я не
Камерите са изпотрошени масово и не работят, даже не намалям...
Имам антирадар, но вече не го слагам
няма смисъл
sponge_bog
на 15.08.2019 в 23:03:40 #4Фундаменталните проблеми са: 1) гадните пътища 2) чувство за безнаказаност Камери- по добре от нищо, но нито оправят първото, нито второто
Преди няколко години трябваше да ми вземат книжката. 300 лв по-късно си тръгнах с фиш за неправилно паркитане
После сдухах и реших, че повече няма да захранвам корупцията и ако трябва ще обикалям с таксита... ми то на пътя няма кой да те глоби... за няколко години имам 2-3 снимки по 70 лв
Заптиетата са се изпокрили, един да напсуваш няма
Скоро ме спраха за пръв път от години, като видяха, че няма да им дам пари, ме пуснаха, че ги мързеше да пишат
Цъцо още в зората на ГРОБ пред 10-12 години обясняваше, че ще покрие пътищата с камери
долу-горе когато Плевню се заричаше за електронно правитество
Brad Mehldau
на 15.08.2019 в 22:24:04 #3Great_lakes, средна скорост не се смята между София и Бургас а в малки отсечки от по 10-20км. Пътят от София до Бургас би имал около 20 камери, ти си спирай в Пловдив, единствено в тази отсечка може да се направиш на тарикат. Или пък спираш преди всяка камера да пушиш, ако е толкова важно да караш с 200 и да спираш постоянно
Приветствам камерите, така е навсякъде по Европа.
navy
на 15.08.2019 в 21:10:29 #2Крайно време беше
да го въведат
Philosopher
на 15.08.2019 в 20:17:09 #1