Европейският съд отхвърли иска за временно отлагане на прилагането на най-спорната разпоредба на Мобилен пакет I - връщането на камионите до мястото им на регистрация. Искът бе заведен от България през октомври 2021 г. в него се настоява за временно отлагане на мярката до окончателното решение на съда по делото. Делото е заведено и от още 8 държави членки - Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния.

С решението си Европейският съд на практика отказва всякаква възможност за намаляване на вредите от прилагането на Мобилен пакет I.

Официална информация от страна на българското Министерство на транспорта и съобщенията все още няма. Каква е позицията на българската държава, как е била аргументирана позицията ни и как тя ще защити транспортния си бизнес също, питат от Съюза на международните превозвачи.

ЕС временно да спре разпоредбите в Пакет Мобилност I, иска МТ

ЕС временно да спре разпоредбите в Пакет Мобилност I, иска МТ

Да няма ненужни отклонения, празни курсове и загуба на време и ресурси

Още при въвеждането на пакета от мерки, страните сигнализираха за сериозните социално-икономически последици, а и върху необратимите последици върху околната среда - принудителните празни курсове на камионите ще доведат до покачване на въглеродните емисии.

От браншовата организация, посочват и че в условията на тежка икономическа криза, България е оставена без стратегическа транспортна политика.

Паралелно, целенасочените репресивни действия на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към конкретни транспортни фирми в България, изявили своето несъгласие по законен начин с политиката, водена от МТС, продължават.