При проведена от "Практикер" рекламна кампания „минус 22% на всичко, само от 14 до 17 ноември" потребителите не са надлежно информирани, че намалението не се отнася за всички, а само за определени стоки. В промоцията не са включени всички продукти, които се продават в магазини "Практикер".

Това посочват от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

От събраните доказателства се установява, че в случая са изключени акцизните стоки, както и продукти, които са включени в други промоции. Също така се констатира наличие на продажби в магазините на "Практикер" на продукти без никаква отстъпка в периода на провеждане на промоцията.

КЗК установява, че при провеждане на промоцията потребителите е трябвало да полагат изрични усилия да узнаят за кои точно стоки важи намалението. Поради това КЗК приема, че начинът на представяне на рекламата е от естеството да въведе в заблуждение адресатите, до които е насочена.

В допълнение КЗК приема, че използваните от "Практикер" различни по форма и цветове табели за обозначаване на предлаганите продукти и техните цени може да въведе потребителите в заблуда налице ли е намаление и в какъв размер.

Комисията приема, че е извършено нарушение по чл. 32, ал. 1 във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на „Практикер" при проведената от дружеството рекламна кампания и налага имуществена санкция на дружеството в размер на 0,1% от приходите от продажби на стоки на дружеството за финансовата 2013 г., равняващи се на 83 655 лв. (осемдесет и три хиляди шестстотин петдесет и пет лева).