"Международните шофьори извън пакета за автомобилния транспорт, предложен от ЕК." Тази позиция ще отстоява България по време на председателството ни през 2018 г. Това обяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ангел Попов, който представи приоритетите на българското председателство в сектора на автомобилния транспорт.

Управляващите приемат Председателството като национална кауза
Обновена

Управляващите приемат Председателството като национална кауза

Форум представя приоритетите на председателството на България в Съвета на ЕС

Пакетът, предложен от ЕК за автомобилния транспорт, предвижда прилагане на разпоредбите на директивата за командированите работници. Обект на оживено обсъждане между държавите членки са разпоредбите, предвиждащи забрана за международните водачи да ползват редовната си седмична почивка на борда на превозното средство - както и предложените разпоредби за задължително връщане у дома на водача на всеки три седмици.

Заместник-министър Ангел Попов посочи, че част от държавите членки считат, че социалните права на командированите работници не са достатъчно осигурени като се използва терминът социален дъмпинг. Конкретно за транспортния сектор предложените законодателни изменения предвиждат заплащане на международните водачи на минимална почасова ставка на приемащата държава членка след изтичане на определен период от време три дни - равни на 18 часа на територията на тази държава членка.

Българите, румънците и социалният дъмпинг

Българите, румънците и социалният дъмпинг

Когато фирми от България изпращат работници в по-богати страни от ЕС...

Заместник-транспортния министър обясни, че това предложение води до осезаемо разделение сред държавите членки като ролята на бъдещото българско председателство е да постигне компромисно решение.

Попов изтъкна, че страната ни няма право да изразява мнение като председател. Въпреки това е в добър диалог с фирмите в бранша и с представителите на транспортната комисия в Европейския парламент. На тази позиция са и други страни в ЕС, сред които Полша, Унгария, Литва частично, Чехия, Словакия, Румъния. Попов посочи и че миналата седмица на гости у нас са били представители на голяма част от транспортната комисия в ЕП, които са провели директна среща с представители на автомобилния бранш, които са настояли международните автомобилни шофьори да бъдат извън този пакет, тъй като това би повлияло на тяхната мобилност и конкурентоспособност на българските транспортни фирми в европейски страни.

Законодателните предложения на ЕК в областта на автомобилния транспорт в така наречения "автомобилен пакет" са с изключително значение за България и за българските автомобилни превозвачи. Основен акцент в така наречения автомобилен пакет е предвиденото предложение прилагане на разпоредбите на командироване на работниците на международния автомобилен транспорт и каботажната дейност.

Макрон е по-уверен за командированите работници след срещите в Румъния

Макрон е по-уверен за командированите работници след срещите в Румъния

Много е важно да се избегне безполезно опростяване, коментира румънският президент Йоханис

Така нареченият автомобилен пакет предвижда и въвеждането на "евровинетка" като се налага принципът замърсителят плаща, ползвателят плаща и плавно преминаване към такса изминато разстояние вместо такса време.

"Основният въпрос пред България ще бъде отстраняване на различията в тълкуването на законодателството най-вече на разпоредбите свързани с прилагане на Директивата за командироване на работници в сектора на международния транспорт, както и правилата относно времето и почивката на водачите", каза още Попов.

Макрон ни удря рамо за чакалнята на Еврозоната

Макрон ни удря рамо за чакалнята на Еврозоната

България вече трябваше да е член на Шенген според Макрон

Припомняме, позицията на България отнонсо пакета, предложен от ЕК за автомобилния транспорт, беше изразена и по време на срещата между премиера Борисов и президента на Франция Еманюел Макрон, който беше на официално посещение у нас.