Няколко десетки са били обажданията от граждани в Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на Великденските празници. Те касаят предимно консултации по повод закупени дефектни стоки.

Едва три-четири от тях са свързани с конкретни нарушения - неясни условия при паралелно провеждане на промоционална кампания и акция за намаление.

Данните са на председателя на комисията Димитър Маргаритов и са съобщени пред Bloomberg TV Bulgaria, пишат от пресцентъра на КЗП.

Маргаритов подчертава, че дори и тези данни доказват колко важна е превенцията. Проверките си комисията е започнала дни преди Великден и то съвместно с други институции. Така е създадено впечатление, че контролните органи са на мястото си и гарантират спокойното и нормално протичане на празничните дни.

По данните на комисията в последните периоди при празнични дни нарушенията са по-малко, но точно в навечерието на празниците проверките установяват леко покачване на броя им. Според Маргаритов това се дължи на по-голямото предлагане на различни групи стоки, както и на провеждането на празнични намаления и промоции.

Продължават най-чести да са нарушенията като промотиране на нереални намаления или промоциите да касаят стоки в много малка наличност.

"Новото, което наблюдаваме през миналата година и сега, е склонността на търговците, включително в туристическия бранш, да прилагат добри практики, които вече са се наложили на пазара, като компенсират своите клиенти, когато не могат да им предложат това, което са им обещали", допълни Маргаритов.

Фрапантни нарушения по празниците КЗП не е засякла

Няколко десетки са били обажданията от граждани в Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на Великденските празници. Те касаят предимно консултации по повод закупени дефектни стоки.

Едва три-четири от тях са свързани с конкретни нарушения - неясни условия при паралелно провеждане на промоционална кампания и акция за намаление.

Данните са на председателя на комисията Димитър Маргаритов и са съобщени пред Bloomberg TV Bulgaria, пишат от пресцентъра на КЗП.

Маргаритов подчертава, че дори и тези данни доказват колко важна е превенцията.

Проверките си комисията е започнала дни преди Великден и то съвместно с други институции. Така е създадено впечатление, че контролните органи са на мястото си и гарантират спокойното и нормално протичане на празничните дни.

По данните на комисията в последните периоди при празнични дни нарушенията са по-малко, но точно в навечерието на празниците проверките установяват леко покачване на броя им. Според Маргаритов това се дължи на по-голямото предлагане на различни групи стоки, както и на провеждането на празнични намаления и промоции.

Продължават най-чести да са нарушенията като промотиране на нереални намаления или промоциите да касаят стоки в много малка наличност.

"Новото, което наблюдаваме през миналата година и сега, е склонността на търговците, включително в туристическия бранш, да прилагат добри практики, които вече са се наложили на пазара, като компенсират своите клиенти, когато не могат да им предложат това, което са им обещали", допълни Маргаритов.