Премиерът Бойко Борисов откри изградения участък от Южната дъга на Околовръстния път при Пътен възел „Драгалевци".
В официалната церемония се включиха още министърът на регионалното развитие и благоустройство Росен Плевнелиев, кметът на София Йорданка Фандъкова, както и президентът на "Главболгарстрой" Симеон Пeшов.
Премиерът Борисов си припомни как преди три години са свиквани оперативки за изграждането на Околовръстното, като проблемите са обсъждани във фургони. Трудности за осъществяването на проекта възникнали заради тръбите под пътя.
Въпреки това Борисов подчерта, че проблемите са преодолени. Това щяха го преодолеят и други хора, ако трябва да сме откровени, изтъкна той.
Борисов припомни, че е имало трудности и с отчуждителните процедури, тъй като земята по околовръстното шосе, по думите му е, била завладяна от мутрите.
Попитан очаква ли проблем с мутрите и за отчуждителните процедури за довършване на Южната тангента, както и при работите за разширяването на северната дъга, той отговори: Не, не очаквам проблеми, имам си Цветанов.
Борисов съобщи още, че строителите са били плашени с пистолети и гонени, за да не спре работата.
До година и половина ще стигнем до камбаните, обеща премиерът. Също така според него до средата на 2012г. в България ще има реализирани много подобни проекти. Това е инвестиция в икономиката, това е инвестиция в екологията, така че тези пари се връщат много бързо, коментира той.
Според него пътуващите по околовръстното шосе ще релаксират заради зелените площи. Премиерът изтъкна, че е сложена поливна система, „за да има зелена тревичка целогодишно".
За нас е празник, коментира от своя страна Пeшов. По думите му това е най-натовареният пътен възел в България.
Изградена е много сложна подземна инфраструктура, добави той. Пешов се похвали, че възелът се пуска предсрочно със седем месеца и девет дни.
Никой не е съмнявал във важността на този възел, посочи министър Плевнелиев. Според него южната дъга на Околовръстното ще стигне до пътен възел Младост 4. Той обеща това да се случи до две години и то благодарение на Оперативна програма регионално развитие.
На всички, които казват, че правителството не прави реформи, искам да кажа, че ОПРР беше тотално реформирана, категоричен бе Плевнелиев. За девет месеца умножихме скоростта на усвояемостта по тази програма по шест, изтъкна министърът.
По думите му по нея предишното правителство за две години и половина е договорило 520 милиона лева, а кабинетът Борисов за девет месеца - 900 милиона лева. Продължаваме денонощно да работим, посочи Плевнелиев.
От думите на кмета Фандъкова, над десет милиона лева е инвестицията на общината в проекта. Тя изтъкна, че освен пътя са изградени нови канализация и водопровод. Този проект решава не само транспортни проблеми, но и други проблеми, отбеляза столичният кмет.
Фандъкова бе категорична, че с разширението на южната дъга значително ще се облекчи трафикът в столицата. Между 50 000 и 70 000 коли дневно минават от ЖК Люлин през центъра до ЖК Младост. Тя беше категорична, че голяма част от тези автомобили ще предпочетат южната дъга на околовръстното.
Първият шофьор, който премина през новия участък, бе 4-годишен малчуган с колело, дошъл да види премиера. Под наставлението на Борисов детето направи няколко кръгчета, за да тества асфалта за покритие.Ако не бях аз да дойда с багерите да съборя постройките, знаете много добре, че нямаше шанс да се направи тази част, похвали се премиерът.
За да стигне разширението до Младост 4 , по думите на Борисов, правителство и община са си разпределили ангажиментите - СО прави проекта, правителството ще плати процедурите по отчуждаване на имотите. 20 милиона лева е заложила държавата за отчуждителни процедури, уточни министър-председателят.
Въпреки, че реалистичния срок околовръстното да стигне до Младост 4 е 2 години, Борисов е убеден: „Година и половина е реалистичен срок. Смятам, че аз като ги пришпоря, ще го направят и този проект поне с 6-7 месеца предсрочно".
Северната тангента, по думите на Бойко Борисов, ще се изгради с европейски средства.
Той каза още, че преди време е имало европейски проект за разширение на софийския околовръстен път, но бивши кметове на София са отхвърлили проекта и, както Борисов се изрази: „са дали на мутрите автомивки, складове".
Гаранциите за качество, които дават от "Главболгарстрой" удовлетворяват премиера.
Виждате, че булевардите, които съм направил, над 100 в София, нито един не ми е мръднал. Една пукнатинка няма по тях вече 5 години, изтъкна Борисов. Той каза още, че Йорданка Фандъкова още не е платила за Цариградско шосе в София.
Министър-председателят си позволи и да помечтае: „Представяте ли си нашето правителство да беше заварило такова благосъстояние на държавата, когато е имало излишъци, когато огромни пари влизаха от инвеститори и тези пари какво щях да ги направя - само естакади и пътища".
srong
на 07.06.2010 в 00:18:04 #38Бойко ще се сети за нас в провицията за исборите .Въпроса е дали няма да е много късно,защото в провинцията също живеят хора на който чакат на елементарни и нормални пътища без дупки не проекти за милиярди като метра ,грандомански надлези и т.н.....Господим Борисов дали само софянци ще Ви изберът на следващите избори,защото за една част от ваще избиратели май вече неможете да разчитате ?
Наглия
на 06.06.2010 в 23:36:35 #37Uau
на 06.06.2010 в 22:35:47 #36Колкото повече се пише за София толкова по-мръсна и на дупки ще става.Не разбрахте ли че провинцията се съсипва умишлено,за да се завземе от държавата,когато старите хора измрат а младите и хабер си нямат за момента какво ще се случи.
Billy
на 06.06.2010 в 22:11:44 #35Явно рейтинг не се трупа по провинцията, от софия съм, но хората заслужават навсякъде да имат уреден живот и инфраструктура, защото са си дали гласа за ГЕРБ, нека и медиите да си станат от ушите и макар да се хранят от Ирена Кръстева и ордата около Б.Б да напишат малко и за останалата част от България, където не са нужни автомагистрали, а някой да закърпи дупките, то е ясно кой ще обере славата, ама айде поне си вършете работата, скапани продажни пишман журанлисти.
robus
на 06.06.2010 в 21:56:10 #34Еххх,само за софето става дума.Защо не дойдеш,и при нас бе ,Бойко?
HaideNashte
на 06.06.2010 в 21:40:32 #331. Дано за участъка на околовръстното от около 2 километра от Симеоново до Младост да не чакаме 12 г.. Тапата там е невероятна!Няма делничен ден,няма празничен ден....час пик е ежедневно. 2. А пък участъка след това от околовръстното от Младост до Автомагистрала Тракия от около 5 километра да го дочакаме за по-малко от 15 години!
inter
на 06.06.2010 в 21:39:32 #32АЗ направих улици, АЗ дадох пенсии, АЗ това, АЗ онова... Ако трябва, АЗ деца ще ви направя. Не знаех, че в София има 100 булеварда и то ремонтирани. Тц, тц.....
srong
на 06.06.2010 в 21:30:54 #31Този проект е изцяло изграден с пари от държавния бюджет незнам но редно ли е в тази криза когато няма пари за елементарни нужди да се спонсорират грандоманаски проекти за милиони отлагани с години...Господин Борисов София не е България елате в провинцията да видите големите дупки по пътищата а Вие правите проекти само в София като искахте да мислите само за София защо не си останхте кмет .
plamenat
на 06.06.2010 в 20:38:42 #30Чест му прави на Б. Борисов не само това, че е успял да намери пари и да изгради този обект, но и това, че е успял да отчужди земите около него, предвидливо окупирани преди това от мутрите. Никой друг освен него не би имал куража да го направи. Това българите /и особено софиянци/ трябва много добре да знаят. При всеки друг управляващ, този проект не би видял бял свят.
Zaphodbbx
на 06.06.2010 в 20:28:07 #29Добре бе, един ревеше като пуснаха метрото, че станцията на Университета била на завой и това било малоумно Сега реват, че им пуснали малко магистрала, и това било малоумно... Някакъв орева орталъка, че влакчетата на метрото не били достатъчно начесто и се тъпкал като говедо - а те са на 5 минути, не може по-начесто, от съображения за сигурност. Е като е малоумно метрото, защо толкова хора пътуват с него та и той в него се тъпче като говедо? Вижте лондонското, московското и токийското метро в пиков час каква тарапана е. Ами ходете пеш и в калта на село дееба, няма угодия. Поне честно да си изкарвахте парите от постовете като пишете нещо смислено, а вие пишете глупости
pusi
на 06.06.2010 в 19:30:54 #28Браво Борисов
IvanoV
на 06.06.2010 в 19:15:41 #27Борисов скромничи: "Ако не бях аз да дойда с багерите да съборя постройките, знаете много добре, че нямаше шанс да се направи тази част, похвали се премиерът" =========================================================== Добре,че не се хвали иначе незнам какво щеше да каже
Luftwaffe
на 06.06.2010 в 19:04:43 #26Гербаджииница настана
White Knight
на 06.06.2010 в 18:52:17 #25GO , GERB, GO !!!!!
JedyMaster
на 06.06.2010 в 18:28:30 #24Кръговото е направено по европейски образец. Поздравления на премиера. А, сега да продължат чак до автомагистрала Тракия и тогава южната дъга ще е супер европейска. Само ГЕРБ знае как
Collonel Pepper
на 06.06.2010 в 18:27:14 #23"Виждате, че булевардите, които съм направил, над 100 в София, нито един не ми е мръднал." Тоя не се чува какви ги дрънка! Що не погледне например княжевското шосе и кръстовището с околовръстното, който го приемаха "обществени комисии", а сега не може да се мине без да паднеш в дупка?
Billy
на 06.06.2010 в 17:48:29 #22"Първият шофьор, който премина през новия участък, бе 4-годишен малчуган с колело, дошъл да види премиера." След като беше спрян от КАТ на малчугана беше наложен акт за нарушение, с което сефтето направиха и няколко служители на КАТ.
LEVSKI27
на 06.06.2010 в 16:20:03 #21Е КАК НА ТВЪРДА ЗАПЛАТА СЪМ 600 МАРКИ
Meteora
на 06.06.2010 в 16:18:00 #2014 лева на милиметър. Това е цената на проекта...
Justice for ALL
на 06.06.2010 в 16:14:38 #19LEVSKI27, Борисов НЕ е бил на власт. Беше само секретар на МВР, ако ти на това му викаш власт, здраве му кажи. Освен това Борисов напусна след като Петканов отвори политически чадър на всички свои хора. Сори, бро. Няма балами вече. Не знам колко ти плащат да драскаш във форума, обаче НЕ вървип. Хората изрезняха и вече няма да ви пуснат на власт. Айде продължавай с лъжите и плюенето.