Премиерът Бойко Борисов откри изградения участък от Южната дъга на Околовръстния път при Пътен възел „Драгалевци".

В официалната церемония се включиха още министърът на регионалното развитие и благоустройство Росен Плевнелиев, кметът на София Йорданка Фандъкова, както и президентът на "Главболгарстрой" Симеон Пeшов.

Премиерът Борисов си припомни как преди три години са свиквани оперативки за изграждането на Околовръстното, като проблемите са обсъждани във фургони. Трудности за осъществяването на проекта възникнали заради тръбите под пътя.

Въпреки това Борисов подчерта, че проблемите са преодолени. Това щяха го преодолеят и други хора, ако трябва да сме откровени, изтъкна той.

Борисов припомни, че е имало трудности и с отчуждителните процедури, тъй като земята по околовръстното шосе, по думите му е, била завладяна от мутрите.

Попитан очаква ли проблем с мутрите и за отчуждителните процедури за довършване на Южната тангента, както и при работите за разширяването на северната дъга, той отговори: Не, не очаквам проблеми, имам си Цветанов.
Борисов съобщи още, че строителите са били плашени с пистолети и гонени, за да не спре работата.

До година и половина ще стигнем до камбаните, обеща премиерът. Също така според него до средата на 2012г. в България ще има реализирани много подобни проекти. Това е инвестиция в икономиката, това е инвестиция в екологията, така че тези пари се връщат много бързо, коментира той.

Според него пътуващите по околовръстното шосе ще релаксират заради зелените площи. Премиерът изтъкна, че е сложена поливна система, „за да има зелена тревичка целогодишно".

За нас е празник, коментира от своя страна Пeшов. По думите му това е най-натовареният пътен възел в България.

Изградена е много сложна подземна инфраструктура, добави той. Пешов се похвали, че възелът се пуска предсрочно със седем месеца и девет дни.

Никой не е съмнявал във важността на този възел, посочи министър Плевнелиев. Според него южната дъга на Околовръстното ще стигне до пътен възел Младост 4. Той обеща това да се случи до две години и то благодарение на Оперативна програма регионално развитие.

На всички, които казват, че правителството не прави реформи, искам да кажа, че ОПРР беше тотално реформирана, категоричен бе Плевнелиев. За девет месеца умножихме скоростта на усвояемостта по тази програма по шест, изтъкна министърът.

По думите му по нея предишното правителство за две години и половина е договорило 520 милиона лева, а кабинетът Борисов за девет месеца - 900 милиона лева. Продължаваме денонощно да работим, посочи Плевнелиев.

От думите на кмета Фандъкова, над десет милиона лева е инвестицията на общината в проекта. Тя изтъкна, че освен пътя са изградени нови канализация и водопровод. Този проект решава не само транспортни проблеми, но и други проблеми, отбеляза столичният кмет.

Фандъкова бе категорична, че с разширението на южната дъга значително ще се облекчи трафикът в столицата. Между 50 000 и 70 000 коли дневно минават от ЖК Люлин през центъра до ЖК Младост. Тя беше категорична, че голяма част от тези автомобили ще предпочетат южната дъга на околовръстното.

Първият шофьор, който премина през новия участък, бе 4-годишен малчуган с колело, дошъл да види премиера. Под наставлението на Борисов детето направи няколко кръгчета, за да тества асфалта за покритие.Ако не бях аз да дойда с багерите да съборя постройките, знаете много добре, че нямаше шанс да се направи тази част, похвали се премиерът.

За да стигне разширението до Младост 4 , по думите на Борисов, правителство и община са си разпределили ангажиментите - СО прави проекта, правителството ще плати процедурите по отчуждаване на имотите. 20 милиона лева е заложила държавата за отчуждителни процедури, уточни министър-председателят.

Въпреки, че реалистичния срок околовръстното да стигне до Младост 4 е 2 години, Борисов е убеден: „Година и половина е реалистичен срок. Смятам, че аз като ги пришпоря, ще го направят и този проект поне с 6-7 месеца предсрочно".

Северната тангента, по думите на Бойко Борисов, ще се изгради с европейски средства.

Той каза още, че преди време е имало европейски проект за разширение на софийския околовръстен път, но бивши кметове на София са отхвърлили проекта и, както Борисов се изрази: „са дали на мутрите автомивки, складове".

Гаранциите за качество, които дават от "Главболгарстрой" удовлетворяват премиера.

Виждате, че булевардите, които съм направил, над 100 в София, нито един не ми е мръднал. Една пукнатинка няма по тях вече 5 години, изтъкна Борисов. Той каза още, че Йорданка Фандъкова още не е платила за Цариградско шосе в София.

Министър-председателят си позволи и да помечтае: „Представяте ли си нашето правителство да беше заварило такова благосъстояние на държавата, когато е имало излишъци, когато огромни пари влизаха от инвеститори и тези пари какво щях да ги направя - само естакади и пътища".