У нас има глад за тираджии. Над 3000 работни места оставали незаети, по данни от браншовите организации. Възнагражденията достигали до над 3000 лева, а обявените места в бюрата по труда – едва около 100.

Недостигът на персонал принуждава редица транспортни фирми да свият бизнеса си.

Красимир Лалов от Националното сдружение на превозвачите обяснява, цитиран от Нова телевизия, че има глад за всякакъв персонал среден клас – шофьори, механици, монтьори.

Всички обясняват проблема с пробойната в образователната система. След завършване на професионално училище по автотранспорт преди години получавали дадена категория. Сега обаче не било така.

Оказва се, че за да получи категория С, която е необходима за тежкотоварен автомобил, човек трябва да плати доста.

От бранша се надяват да не се стигне до внос на шофьори. Между държавата и представители на транспортния бранш предстоят разговори по темата.