За обновяването на 60% от състава на български държавни железници (БДЖ ) са необходими над 1 млрд. лв.
Това каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев, който присъства на откриването на новата академична година във Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков".
Тези средства трябва да бъдат разпределени в периода до 2013 г. Парите трябва да бъдат разписани в договор между БДЖ и държавата, посочи Мутафчиев.
Сумата от над 1 млрд. лв. не може да бъде предоставена от излишъка, защото това ще означава държавна помощ. Договорът между държавата и БДЖ за извършването на обществена услуга вероятно ще бъде за срок от 15 години, посочи Мутафчиев.
Според него 80 млн. лв. могат да бъдат предоставени от излишъка за жп пътища и обществената услуга в БДЖ.
Министр Мутафичев днес получи титлата доктор Хонорис кауза на тържествено заседание на Академичния съвет на ВТУ „Тодор Каблешков". Титлата му беше дадена за заслуги за развитието на транспорта и неговата модернизация.
Междувременно стана ясно, че Петър Мутафчиев е разпоредил на генералния директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура” Антон Гинев и изпълнителния директор на БДЖ Христо Монов при необходимост от прекъсване на движението на влаковете по жп мрежата в страната да информират и координират действията си с областните управители по райони и с кметовете на съответните засегнати общини.
Прекъсванията на движението се налагат във връзка с изпълнението на проекти и ремонтни дейности по железопътната ни мрежа.
Le Empereur
на 15.09.2008 в 17:47:17 #5Защото колкото и да са "супер" тия автобуси пак през цялото време ще се гърчиш на 1 седалка през цялото време. А във влака има и повече място и тоалетни. Има и бюфет в нормалните държави
Отделно, че автобуса не трябва да се движи с повече от 100 км/ч, докато при нормална ифраструктура влакчето може спокойно със 160. Високоскоростните не ги коментирам
Или под "супер" автобус разбираш такъв, който се движи с 200км/ч
И защо държавата да купува - нека ис ги купят превозвачите
Ама не по - лесно е да се дават подкупчета за да се съсипва ЖП-то.
Що малко не помислите преди д апишете глупости
Във Франция и Германия със сигурност не са такива кошници автобусите, но хората си изпозват високоскоростните влакове ама това сигурно щото са много глупави
Бразилците и те за световното защо вместо да правят високоскоростна линия не си купят супер автобуси

шемет
на 15.09.2008 в 17:31:32 #4Абе, Сандю, че то проблема на БДЖ-то е баш в организацията им, а ти искаш още товари да им даваш?!?! Те не могат да се справят с туй дето го имат. Вагони за превоз на ТИР-чета изобщо пък си нямат. Според статията, държавата ще закупи вагони за извършване на обществени услуги и ще ги предостави на БДЖ. Ако се появи нов оператор и на него ли държавата ще купи вагончета??? Пълна простотия!!! Защо държавата не вземе да закупи автобуси и да ги предостави на частните превозвачи да извършват обществените услуге вместо БДЖ? За 1 млрд. лв. ще се купят около 10 000 супер автобуса. Пита се колко вагона и колко локомотива ще се закупят за същите пари??!! Ааа, какво стана с Дезирата??! Да не би да ги препълниха? Не стигат ли вече??!!
sandiu
на 15.09.2008 в 16:26:17 #3Колко пъти да има давам акъл на тия търтеи от бедежето? Откъде ше спечелят пари?Как ше вдигнат многократно превоза на товари?Обяснявам!!! Като качат всички преминаващи тирове през България на влакове.Това са всички турски тирове от Калотина до Кап.Андреево и обратно.Всички от Русе до кап.Андреево и София Кулата.А даже и дългите вътршени линиии София-Варна и София-Бургас.Ползите от това са огромни: 1.БДЖ многократно увеличава превоза на товари и съответно печалбите си. 2.Намалява трафика по магистралите и съотвтно катастрофите с тирове 3.Намаляват жертвите по пътищата. 4.Намалява замърсяването на въздуха. 5.Икономия на гориво и за транспортните фирми. 6.Зради тази икономия всички транспортни фирми ще повишат трафика си през България и няма да минават по други трасета и ще си оставят паричките в България. Елементарен ход.Трябва само да се построят на 6-7 места в страната естакади(рампи) за прикачването на тировете на вагони. Давам този съвет безплатно на управляващите.
Crystal
на 15.09.2008 в 16:00:13 #2един милиард лева за БДЖ, от които минимум 500 милиона тутакси ще бъдат откраднати, общо-взето Десен е съвсем прав в случая
sartorius
на 15.09.2008 в 13:51:14 #1абе десен..един файтон хора сте останали и се знаете поименно, ама пълните форумите с глупотевинити ....