Обявената концесия на летище "София" е с прогнозна стойност 3 898 229 907 евро без ДДС, в официално обявление на Министерство на транспорта.

Документът посочва, концесията е със срок 35 години, за над 7,6 милиарда лева. Поръчката включва изграждане на трети терминал през първите 10 години от концесията.

Отново откриват процедура за концесия на летище "София"

Отново откриват процедура за концесия на летище "София"

Летище "София" е един от един от най-големите държавни активи, с изключение на енергийните

Ще бъде възложено изпълнение на строителство и право на експлоатация на строежа при поемане на оперативния и строителния риск, включително право на приходите от услугите, предоставяни чрез строежа, и/или от извършване на друга търговска дейност със строежа, пише в обявлението.

Част от минималните изисквания към кандидатите са да оперират поне едно международно летище с повече от 10 милиона пътници годишно, да имат активи с нетна стойност за последните три години от минимум 200 милиона евро, както и да имат опит при финансиране на поне един инфраструктурен проект за над 400 милиона евро. Срокът за подаване на оферти от кандидатите е 22 октомври 2018 година.

Московски обеща цялата папка за летище "София" на социалистите
Обновена

Московски обеща цялата папка за летище "София" на социалистите

100 души били назначени на летището, увери транспортният министър

Припомняме, от  БСП ще обжалват във Върховния административен съд (ВАС) отказа на Министерство на транспорта да предостави информация на парламента за концесията на летище София.

Червените ще искат законови изменения, с които да се забрани отдаване на концесия на стратегическите обекти за националната сигурност.

Припомняме, идеята за концесия на летище София бе възобновена веднага след формиране на третия кабинет "Борисов" и в началото на май 2017 г. Ивайло Московски обяви намеренията на правителството да възобнови процедурата, спряна от служебния кабинет.

Месец по-късно Московски посочи септември 2017 г. като срок за възобновяване на процедурата, с международен консултант. Летище София е един от един от най-големите държавни активи, с изключение на енергийните.

 

БСП: Решението за концесия на летище София се взема на тъмно

БСП: Решението за концесия на летище София се взема на тъмно

Кой управлява България - правителството, МТ или СБ и ЕИБ, пита Свиленски

 

Πpи пъpвoтo oтвapянe нa пpoцeдypaтa дъpжaвaтa пoиcĸa oт ĸoнцecиoнepa плaщaнeтo нa пъpвoнaчaлнa cyмa oт 550 милиoнa лeвa, 480 млн. oт ĸoитo тpябвa дa бъдaт пoлзвaни зa пoĸpивaнe нa дългoвeтe нa БДЖ. Гoдишнaтa ĸoнцecиoннa тaĸca тpябвaшe дa бъдe пoнe 9,9 милиoнa лeвa, a инвecтицитe - пoнe 306 милиoнa лeва.

Министерството на транспорта е получило и анализ, поръчан на Световна банка и Eвpoпeйcĸaтa бaнĸa зa възcтaнoвявaнe и paзвитиe.

Това е втори опит летище "София" да се даде на концесия, след като процедурата бе спряна от служебното правителство на Румен Радев, като преди това имаше и обжалване в Комисията за защита на конкуренцията.

Синдикалните организации са против отдаването на концесия с аргумент, че държавата ще е само на загуба. Според плановете с приходите от концесия трябва да се оздравят Българските държавни железници.