В 12.00 часа днес започва строителството на участъка от метрото „Пътен възел Надежда-Централна ж.п.гара-пл.св.Неделя-НДК-бул.Черни връх", съобщават от Столична община.
Строителството започва от метростанцията, разположена под пътното платно на бул. „Мария Луиза", на кръстовището на бул. „Мария Луиза" и ул. „Ген. Столетов" в кв. „Банишора".
Отсечката е включения в ОП „Транспорт" по проект за разширение на метрото в София.
На събитието ще присъства и министърът на транспорта Петър Мутафчиев.
Трасето на участъка от проекта е подземно с обща дължина 6,4 км и 7 метростанции, разположени в характерни пътникообразуващи пунктове на града. Освен строителството на тунелите и метростанциите в обхвата на работите, който оформят обема на проекта, влизат архитектура и благоустройство на метростанциите, изграждане на релсов път с дължина 12,8км,
Бюджетът за проекта от ОП „Транспорт" е 185,190 млн.евро като от Европейския фонд за регионално развитие са 157, 414 млн.евро, а националното съфинансиране - 27,779 млн.евро.
finta
на 15.12.2008 в 09:47:58 #19Нещо за срокове да се говори? Или 210 и някоя си
spiritt1974
на 15.12.2008 в 09:23:24 #18Всъщност коректната новина би трябвало да включи и изпълнителя, който се казва Трейс груп
kubrat61
на 14.12.2008 в 21:45:33 #17Ако не беше турска фирма,щаха да пишат,нали.Много хитро.
kubrat61
на 14.12.2008 в 21:29:11 #16Не пишат кой ще строи метрото,тайна ли е?
Бойчо
на 14.12.2008 в 19:21:18 #15raylight, прав си. Заимов щеше да прибере всички коли в дупки под земята и лично щеше да прокопае метрото. Язък, че електората не го избра. Момчето беше от сой. С дядо "герой".
raylight
на 14.12.2008 в 15:39:41 #14Ако беше станал Мартин Заимов кмет, нямаше да има такива закъснения, ама така е, като се гласува по първобитни атавистични причини, а не по целесъобразност
bayzlato
на 14.12.2008 в 14:36:52 #13До Майк Малко тъжен хумор: Докато пуснат метрото ти вече няма да си студент!
sg
на 14.12.2008 в 14:12:09 #12по технология японците са номер 1 в света по тунелите и нали там е много земетръсно имат огромен и успешен опит. у нас обаче "тайсей" са пратили една шайка несреки, които се съюзиха с нашенските мошеници и ето ти резултата - метро нанай, но заплати дебели и кражби за цел живот
sg
на 14.12.2008 в 14:08:15 #11вероятно, не знам какво казват, но ги познавам и им знам далаверите отвътре
sg
на 14.12.2008 в 14:02:43 #10не е така, недко, не казават те, нашите крадци казват, а жълтите дето са тука и те станаха айдуци и сега крадат заедно с нашите
Sioux
на 14.12.2008 в 13:40:02 #9А защо не използвате вече съществуващите релси и не свържете "Надежда" с Централна гара, Подуене, Летището?... За какво ви е да копаете?
Чоко
на 14.12.2008 в 13:16:31 #8Явно ще потърпим задръствания, заради затворени заради строежа на метрото улици, през идните .. 20тина години.
Простака
на 14.12.2008 в 13:08:23 #7Еби му майката, без извинение, то и така по цялата дължина на първата отсечка има разкопани и затворени участъци, сега ще стане още по-брутално, направо нямам думи за поредната недомислица на кметчето, да си ходи обратно в пожарната да опъва шланга. Най-важния проект за града тоя направо го разсипа
archimedes
на 14.12.2008 в 12:37:53 #6По-зле сме и от Азербайджан. Те имат метро в Баку от 1967г.
sg
на 14.12.2008 в 12:26:21 #5Нашенските метростроители научиха и японците да крадат и ги корумпираха; продължават да крадат като за световно. Докато не се измете цялата сган от инвеститорска дирекциа метрополитен, метропроект и метрострой ще ми се возите на кура вместо на метро
shtarkel
на 14.12.2008 в 11:55:04 #4Абе метрото е хубаво нещо!Ама докато го построят ще е тегаво!Мария-Луиза ще е затворена 2 години в тоя участък!Задръстванията ще са страшни!Тия селяни направо ни е..ха мамата!
darksider
на 14.12.2008 в 11:31:25 #3метрото се строи по възможно най-бавния и скъп начин. за какво са тунели в надежда там едно наземно влакче е достатъчно като и навсякъде извън центъра.
Чоко
на 14.12.2008 в 10:32:56 #2Всеки път след такива новини се натъжавам колко ирационална нация сме. На една малка държавица за 60г най-елементарни транспортни условия не можем да организираме. Да изградим едни пикливи 1500км магистрали не ни стигат 30г. Ако българи управляваха Северна Америка, сигурно периода на дивия запад щеше да продължва до ден днешен..
Mike
на 14.12.2008 в 10:21:32 #1Да, метро в Студентски изглежда малко като мечта :-) Но истината е, че веднъж най-сетне да заработи станцията на Мусагеница, доста хора ще пътуват с 280 до там и от там метро до центъра. Така че би трябвало поне малко да се разтоварят автобусите. 280 до Мусагеница пак ще е фраш, но 94 би предполагам ще се поопразни, защото е по-бързо примерно с метрото до стадион В. Левски, отколкото с 94. Аз лично и до НДК бих пътувал с метро до там и после пеш, по-бързо е отколкото с 94... Ако зависеше от мене щях да пусна и "смесена" линия 94, която върви до Дианабад по-нормалния маршрут на 94 и след това завива на светофара към Мусагеница. По този начин ще хваща и потока за началото на 94, и част от потока за метрото...