Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" отново предлага на Министерство на образованието да преосмисли държавното външно оценяване след 4 клас и то да отпадне.
Този тест, според изследване и оценката на синдиката, е неефективен, манипулативен и стресира ненужно учениците, които са решили да се явят на него", заявяват в позицията си синдикалистите.
Според тях изпитът не е завършек на етап, защото четвъртокласниците, които не са се явили на теста, могат безусловно да преминат в следващия клас, а тези, които са се осмелили да се подложат на изпит, са помогнали единствено МОН да направи статистическия анализ на успеваемостта. Оценките от тестовете не се вземат под внимание при продължаване на следващия етап от образованието на учениците.
За поредна година в тестовете има грешки, напр. в теста по Български език при определяне на числителното бройно име; редовете за диктовката са били недостатъчни, което допълнително е стресирало учениците. Трудността на тестовете е съобразена с трудно усвояващите учебното съдържание ученици и учениците роми.
"Всички видове паралелни оценявания, които МОН иновира, са порочни, вредни и рушат авторитета на учителя и вековните традиции на българското училище", категорични са от синдикат „Образование". Според тях най-точното мерило за успеваемостта в училище продължават да са традиционните оценки - текущи, срочни и годишни, дадени от учителите за работата на учениците.
Очакваме МОН да преосмисли и отмени държавното външно оценяване в 4 клас в интерес на здравето и психиката на децата, за да се избегне ненужният стрес на учениците и излишното претоварване на капацитета на образователната система.
BeHo
на 13.05.2015 в 21:50:43 #5supermen7 представи си помня какво съм учил в 4 клас ама като ти гледам "мисленето" така характерно за днешните разбирачи не знам дали ти помниш.Изпитът е коректив, проверка на това свършил ли си някаква работа или си си губил времето.Човек, който е работил(в случая учил) няма какво да се стресира от една проверка на това какво е научил.В най - лошия случай ще има приток на повече адреналин от вълнението или евентуалното притеснение дали няма да обърка или пропусне нещо, а истински стресиращо е за хората, който не са научили нищо и ги е страх, че се разбере.Това нещо може да те стресира когато проверяват до къде си стигнал.Така че седи си във фейсбука и не се опитвай да даваш компетентни мнения за неща за които ОЧЕВИДНО си нямаш идея..
projekt
на 13.05.2015 в 13:49:36 #4ВеНо... не си прави. не си прав че децата от 1-4 клас не могат да четат и пишат. децата в 10-12 клас не мога да четат и пишат. за ромското котило няма смисъл да коментираме. те ходят само да си взимат детските и нищо повече. учителите и директорите не ги закачат да си нямат проблеми със загрижените ромски родители. българчетата и те. всеки родител иска детето ми да има високи оценки. никой не се интересува дали детето му е тъпо или много тъпо. те не могат да четат и пишат но трябва да имат "6" защото после ще кандидатстват. освен няколко "елитни училища" за всеки град, всичко останало е помия и то от страшна по страшна. толкова са неграмотни по всеки един предмет че е дори не знам защо има нужда да е задължително образованието и да се дават милиарди всяка година. по добре да ги раздадат на калпак, да ги изядем и изпием и толкова. и без това милите дечица само ходят на училище но не учат, родителите не са заинтересовани децата им да знаят а имат интерес просто да имат високи оценки. директорите и те не се интересуват от знания. важното е да има бройка ученици и "делегиран бюджет". накрая остават учителите които като виждат че никой не се интересува от тяхната работа - нито ученици, нито родители, нито директори и накрая и те започват да го дават лежерно и да не мим пука. нямат право да гонят, да пишат двойки, да оставят да се повтарят. нямат никакви права. е какво тогава очаквме от тях. когато ние, вие и всички родители теглим по един добър пердах на малките ни дечица, както едно време, тогава нещата ще се оправят. сега всички деца иат детска психика с която много трябва да се внимава. едно време ние нямахме психика и горе долу сме станали хора и ние и нашите родители. но тези след нас обаче..... освен дилъри, проститутки, фолкпевици, охрана, мутри, шофьори и т.н. престижни професии едва ли друго ще излезе. дори в университетите вече излизат по глупави и по големи алкохолици отколкото при влизането.....за съжаление.
superman7
на 13.05.2015 в 13:45:05 #3педерас ти помниш ли какво си учил в 4 ти клас. има много начини на обучение. изпитите само повишават стреса у ученика. и тук говорим за 11 годишни деца. нека си учат ама за какво са им матури в 4 ти клас
)). тъпанар.
BeHo
на 13.05.2015 в 13:18:56 #2За кое да ги оставят децата бе невежи идиоти...За да могат да дивят още ли?Повече свободия от колкото имат сега ли?Не стига че знаеш не знаеш, можеш да пишеш не можеш да пишеш, минаваш от 1-ви до 4-ти клас ами и да не им се проверяват знанията.Колкото е възможно повече да затъпеят бъдещите поколения та по лесно да им се казва какво да правят и за кого да гласуват.Направете едно проучване между младите хора от 18 до 23 години в момента да видите колко от новите гласоподаватели знаят за кого гласуват и защо точно за него.44% от 15 годишните са неграмотни и такива си остават и занапред ама спокойно оставете ги не ги тормозете с изпитвания.Това че настоящите изпитвания в голямата си част са некадърно направени не обезсмисля самата проверка на знанията.Като видя поредния идиот дето ми обяснява колко много и безсмислено натоварени са децата и ми иде да се издрайфам.
superman7
на 13.05.2015 в 12:05:13 #1оставете ги децата да тичат, да бягат, да скачат. изпити ще им правите. и без това има толкова онлайн обучаващи програми. нямате ли си друга работа или някакви пари взимате. ей боже прост народ, апък уж учени.