Надявам се, че министърът на образованието Красимир Вълчев и ГЕРБ няма да допуснат скандалния опит за подмяна на истината за комунистическия режим в новите учебници. Това заяви бившият зам.-председател на ГЕРБ Цветан Цветанов в страницата си във Фейсбук, споделяйки публикация на desebg.com.

В материала се твърди, че в новите учебници по история на всички издателства има фрапиращи пропуски. Така например авторите на споделената от Цветанов публикация посочват, че липсва ясно описание на ролята и дейността на Държавна сигурност като репресивен апарат в тоталитарната държава за периода 1944-1989 г. Вместо това в част от новите учебници пишело, че по времето на Тодор Живков репресиите върху обществото намалели. Като други пропуски са посочени липсата на трите фалита на управлението на БКП при Тодор Живков - 1960, 1976-1977 и 1987 г., неспоменаването на дълговете на БКП и броя на жертвите след 9 септември 1944 г.

МОН: Учебната програма по история да не се използва политически

МОН: Учебната програма по история да не се използва политически

Над 700 учители са обучени в семинара по история

Авторите на материала смятат, че в новите учебници животът по време на тоталитарния режим е представен изопачено, спестени са атеизмът и репресиите срещу църквата, а възродителният процес е представен манипулативно. Те осъждат и факта, че в нито един от учебниците не е посочено точното съществуване на концлагера "Белене", нито се споменава, че това е най-големият лагер за политически противници на БКП.

През април тази година новите учебници са минали без забележки през комисия, организирана от МОН, но в която няма представител на професионалната академична общност, който да е запознат подробно с новата учебна програма.

Така е отчетено, че издателствата формално са спазили новата учебна програма, но тенденциозното и подвеждащото на места съдържание по никакъв начин не е отбелязано, посочва се в публикацията.

ПП "Възраждане" нахлуха при учители да търсят сметка от МОН
Обновена

ПП "Възраждане" нахлуха при учители да търсят сметка от МОН

Те настояват за среща с просветния министър