Почти всички български представители в Европейския парламент се обединиха около казуса около пакета "Мобилност" и излязоха с обща декларация.

Извън екипа остана само Николай Бареков.

Евродепутатите ни са единодушни - благодарение на всички положени досега усилия в рамките на всички парламентарни групи, в които са представени български представители в ЕП, за забавяне на хода на досието в Европейския парламент, законодателният процес по пакет "Мобилност" няма да бъде завършен в мандата на този парламент.

Според тях случилото се днес гласуване в пленарна зала на трите неудобни за родните превозвачи текстове е жалко. На заседанието надделял не диалогът и консенсусът, а "силовият подход, който дълбоко раздели ЕП по тази тема". Според тях това противоречи на принципите на работата на ЕП, който винаги се стреми към компромиси, за да постигане устойчиво и приемливо за всички европейско законодателство.

Евродепутатите одобриха 3-те неудобни текста в пакета "Мобилност"
Обновена

Евродепутатите одобриха 3-те неудобни текста в пакета "Мобилност"

На първо четене

"Самият факт, че почти половината депутати гласуваха отново за отлагане на вота, показва дълбочината на разделението и че компромис всъщност не е постигнат. Това беше гласът на разума в търсене на диалог, но той отново не беше достатъчен. Стигна се до фактическо разделение между страните от центъра и географската периферия", пишат в декларацията депутатите.

Те отново подчертават, че застават твърдо зад това превозвачите да получават достойно заплащане и добри условия за труд и почивка. Въпреки това противоречието възниквало от това, че зад социалната защита се налагали откровено протекционистки текстове, "които отсичат достъпа до пазара на транспортния бранш от държавите, които са географски отдалечени".

"Ние не бойкотираме законодателството по този въпрос, а сме на мнение, че постигнатото до момента не представлява компромис и не отчита задоволително интересите и аргументите на всички страни", се посочва още в декларацията.

Какво предстои?
Предстоят преговори между Европейския парламент, Европейската комисия и Съвета на ЕС - т.нар. "триалог". Те не биха могли да приключат с финално споразумение преди последното заседание на ЕП, което е само след 10 дни и което трябва да одобри всяко финално решение. Това означава, че съдбата на този пакет ще бъде в ръцете на следващия парламент, който ще има различен състав и нови докладчици. Ходът на преговорите ще зависи от неговата политическа воля.

Джамбазки: Битката за пакета "Макрон" влиза в следващия състав на ЕП
Обновена

Джамбазки: Битката за пакета "Макрон" влиза в следващия състав на ЕП

Западноевропейците станали арогантни и разделят ЕС с егоистичните си интереси

Евродепутатите ни призовават правителството на България да проведе много активна дипломатическа работа в Съвета в защита на българската позиция и българските национални интереси. "Днешното гласуване за пореден път показа, че за успешното отстояване на позиции и интереси в ЕС са необходими усилия на всички нива за намиране на съюзници, които да ни помагат в защитата на нашите каузи", категорични са европейските законотворци.

Както вече стана ясно, декларацията е подписана от всички родни евродепутати без Николай Бареков. Това са Асим Адемов, Неджми Али, Ангел Джамбазки, Филиз Хюсменова, Андрей Ковачев, Петър Курумбашев, Илхан Кючуюк, Ева Майдел, Светослав Малинов, Искра Михайлова, Момчил Неков, Андрей Новаков, Георги Пирински, Емил Радев, Сергей Станишев и Владимир Уручев.

Желязков притеснен за прилагането на текстовете от пакета "Мобилност"

Желязков притеснен за прилагането на текстовете от пакета "Мобилност"

По думите му ще се използват всички инструменти за защитаване на интересите на сектора

Припомняме, пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат.

На гласуването на 25 март за дневния ред за редовната сесия трима български евродепутати не присъстваха. Оказа се, че точно толкова трябваха, за да падне предложението, което в крайна сметка беше прието с 156 гласа "за" срещу 154 - "против".

На 27 март обаче текстовете бяха върнати в транспортната комисия.

Въпреки това български превозвачи организираха 2 протеста - в Страсбург и София.

На заседанието на транспортна комисия бяха гласувани 1 224 предложения за изменения, от които 1 126 продължават за гласуване в пленарна зала. Между тях са и внесените от българските евродепутати предложения.

На 3 април стана ясно, че евродепутатите са отхвърлили и предложението на българските си колеги пакетът "Мобилност" да бъде свален от дневния ред за днешното заседание.

По-рано днес в хода на пореден протест срещу мобилния пакет родни превозвачи дори запалиха тир в знам на недоволство. Това стана в Пловдив.

В Пловдив запалиха камион в знак на протест срещу пакета "Мобилност"

В Пловдив запалиха камион в знак на протест срещу пакета "Мобилност"

Това ще се случи с българския транспортен бизнес, предупреждават превозвачите