Временни наказателни мита в размер на между 17,4 и 37,6 %, в зависимост от производителя на автомобила, ще се прилагат от 5 юли. Митата са въведени с максимален срок от четири месеца и влизат в сила от утре, 5 юли, пише Der Standart.

На 12 юни Комисията обяви допълнителните мита върху досега приложимата ставка от десет процента и ги обоснова с високите субсидии от китайското правителство за производството на електромобили по цялата верига на формираната стойност. Това създава несправедливо предимство пред европейската автомобилна индустрия и застрашава нейния успешен преход към електронни автомобили.

Временните наказателни мита са изчислени според размера на субсидиите за различни производители на автомобили: тарифа за внос от 17,4 процента ще се прилага за BYD, 19,9 процента ще се изисква от Geely (автомобили Volvo) и държавната китайска партньорска група на Volkswagen SAIC 37 , 6 процента. Твърди се, че други производители на автомобили, които сътрудничиха на разследването на ЕС, са засегнати от средна тарифна ставка от 20,8 процента. Мито от 37,6 процента трябва да бъде наложено на електрически автомобили от производители, които не са съдействали.

Страните от Европейския съюз се колебаят дали да подкрепят допълнителни мита върху китайските електрически превозни средства (ЕПС), подчертавайки предизвикателството пред Брюксел за осигуряване на подкрепа за най-голямото търговско дело досега, докато Пекин заплашва с мащабни ответни мерки,

Германия, чийто автомобилен сектор реализира една трета от продажбите си миналата година в Китай, иска да блокира митата, според правителствен източник, докато Франция е сред най-твърдите поддръжници.

Германия подчертава нуждата от споразумение с Пекин. Германските автомобилни производители твърдят, че митата са грешен подход, като негативните ефекти надвишават ползите. Повишаването на цените на ЕПС за потребителите подкопава целта на ЕС за въглеродна неутралност до 2050 г., твърдят опонентите.

Отговорът на Пекин може да доведе до допълнителни мита върху износа на ЕС, като коняк, свинско месо или луксозни автомобили. Комисията заяви, че митата са необходими за противодействие на евтините кредити, земя и суровини и други субсидии, като целта е равнопоставеност, а не изключване на китайските производители.

Митата могат също да дадат на ЕС лост в преговорите с Пекин и да подтикнат производителите да произвеждат автомобили в ЕС.

САЩ увеличава на 100% митата за внос на електромобили от Китай

САЩ увеличава на 100% митата за внос на електромобили от Китай

Джо Байдън разкри редица увеличения върху тарифите за китайския внос