Германският боен кораб "Хесен" свали два дрона в Червено море във вторник на фона на ескалиращите атаки от йеменските хуси и усилията на Европейския съюз да защити международното корабоплаване, казаха германски официални лица, цитирани от Ройтерс.
Рисковете за корабоплаването се увеличиха поради многократните удари на свързаните с Иран хуси в Червено море и пролива Баб ел-Мандеб от ноември насам в актове на солидарност с палестинците, воюващи с Израел в Газа.
Американските и британските сили отговориха с няколко въздушни удара срещу обекти на хустите, но досега не успяха да спрат атаките.
Фрегатата на германските военноморски сили "Хесен", която беше изпратена по-рано този месец в региона, свали безпилотните самолети в рамките на 20 минути след изстрелването на всеки от тях, каза говорител на министерството на отбраната на брифинг за новини, отказвайки да коментира целта на снарядите.
"Те бяха разпознати от радарната система и имаха различен обсег. Ето защо бяха използвани две различни оръжия", каза говорителят на министерството.
Военният кораб идентифицира подозрителен дрон в понеделник, но не успя да го свали успешно, добави говорителят.
Франция, Гърция и Италия са сред страните, които ще участват в мисията на ЕС, която първоначално ще включва три кораба под командването на ЕС.
Участващите страни ще имат мандат да защитават търговски кораби и да пресичат атаки, но няма да участват в удари срещу хусите на сушата.
"Това е... вероятно най-опасното разгръщане на германския флот от много, много години", каза говорител на германското правителство отделно на брифинга.
Хусите, които контролират най-гъсто населените региони на Йемен, изпратиха официално известие на корабните служители и застрахователите за забрана на плавателни съдове, свързани с Израел, САЩ и Великобритания, да плават в околните морета.
Забраната и продължаващите атаки може да доведат до разширяване на зоните, считани за опасни за морско корабоплаване, допълнително ограничаване на застрахователния капацитет и увеличаване на премиите за плавателни съдове, работещи във или близо до тези зони, каза Себастиан Хов, главен изпълнителен директор на 18 Insurance, пред Ройтерс.
"Увеличените застрахователни разходи, заедно с отклоняването на корабите към по-дълги маршрути, за да се избегнат зони с висок риск, ще натоварят глобалните вериги за доставки", каза той.
Няма актуална информация за съдбата на изоставения товарен кораб Rubymar, след като беше ударен от ракета на хусите на 18 февруари в южната част на Червено море и от него изтичаше гориво. Корабът поема вода и има риск да потъне. На борда му има опасен изкуствен тор. Припомняме, че той плаваше за Варна. Моряците бяха евакуирани и са в безопасност, а плавателния съд е оставен без надзор.