Институтът за пътна безопасност представи своя доклад за АМ "Хемус".

Обезопасителните съоръжения на АМ "Хемус" са високорискови и не са в състояние да извършат необходимата работа съгласно изискванията на краш-тестовете. Също така тези съоръжения са опасни и са способни да причинят разкъсвания или ампутации на крайници на пътниците в МПС и мотористите.

Пътната настилка не отговаря и на минималните нормативни изисквания за безопасност. Съществува риск от загуба на контрол върху превозното средство поради агресивните деформации и задържането на вода върху настилката. Възможно е въвличане и на други близо намиращи се МПС в пътнотранспортни произшествия. Поради високите скорости на движение, които са характерни и желани за магистрален път, са възможни сериозни или фатални наранявания.

Сигнализацията и маркировката не отговарят на приетите стандарти. Това я прави объркваща и опасна! Тунелите също не отговарят на изискванията за безопасност. Налице са предпоставки за настъпване на ПТП. Тя е породена от качеството и състоянието на комуникацията чрез настоящата знакова уредба. За съжаление, тези причини след ПТП биват "замаскирани" в базата данни, като пътнотранспортното произшествие бива класифицирано като следствие от "несъобразена скорост".

"Автомагистрали" сключили договор за озеленяване на АМ "Хемус", но не и за строеж

"Автомагистрали" сключили договор за озеленяване на АМ "Хемус", но не и за строеж

Регионалният министър не дава краен срок за завършването на магистралата

Заключението от доклада е, че АМ "Хемус" е с висок риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия. Необходими са спешни действия за обезопасяване на магистралата.

От Института за пътна безопасност се обръщат за съдействие и към регионалния министър Гроздан Караджов, относно Агенцията "Пътна инфраструктура". Поводът е, че към АПИ са подавани десетки сигнали свързани с опасности по автомагистрала "Хемус", но съответни мерки не са предприети. Като министър на регионалното развитие и благоустройството Караджов носи отговорност за АПИ

Очакват министър Караджов да ги уведоми за конкретните действия, които ще бъдат предприети, както и за сроковете им на изпълнение.

"Хемус" може да е готова най-рано през 2027 г.

"Хемус" може да е готова най-рано през 2027 г.

През 2024 г. на практика ще може да започнат да се изпълняват строителните дейности по седми и осми участък