Освен успехите на правителството от ДБ отчетоха и негативи. Това съобщиха от пресцентъра на ДБ. "Да, България" си посипа главата с пепел за мекушавото си поведение.

Според тях наличието на парламентарно излъчено правителство, което продължава приоритетите и реформите, заложени в основата на кабинета Денков, не може да бъде оправдание за нерешителност в извършването на реформи и за отказ от провеждане на антикорупционни усилия, нито за неубедителни кадрови решения, които уронват доверието в подкрепящите правителството политически сили.

Движението отчете като грешка неуспеха от провеждането на принципа за въздържане от излъчване на ярки политически лица за позиции, които изискват гласовете на всички участници в мнозинството и предполагат неутралност и професионализъм. От там посочват, че е необходимо час по-скоро да се приведат институциите в състояние да отговарят адекватно на нуждите на гражданите и бизнеса във все по-усложняващата се международна среда и кризи и укрепване на капацитета им за модернизиране на страната.

Да, България ще участва в преговорите за кабинет при ротацията начело с Мария Габриел. Националният съвет на движението дава на Изпълнителния съвет и председателя на Движението мандат за участие в преговорите. ДБ настояват да бъде постигна договорка за постигането на няколко единадесет приоритета в процеса на преговорите. Това са:

  • Гарантиране на пълноценното прилагане на новия чл. 91б от Конституцията на Република България по отношение на всички регулатори, които ще бъдат излъчени от НС.
  • Гаранции за прилагане на предвидения в чл. 130а, ал. 3 от Конституцията принцип във Висшия съдебен съвет и Висшия прокурорски съвет да бъдат избрани лица, които са независими и партийно неутрални.
  • Гаранции за продължаване на съдебната реформа чрез Закона за съдебната власт.
  • Пристъпване към излъчване на Комисия за противодействие на корупцията, и попълването ѝ с убедителни лица, които могат да обосноват очакване за провеждане на антикорупционна политика.
  • Курс за постепенно ограничаване на бюджетния дефицит с цел постигане на балансиран държавен бюджет.
  • Увеличаване и фокусиране на усилията за укрепване и модернизация на националната сигурност и отбраната, както и за ускорено изпълнение на решенията на парламента в областта на отбраната и особено военнотехническата помощ за Украйна. По-дълбока интеграция в колективната отбрана на НАТО и реформа в службите за сигурност.
  • Реформа в изборното законодателство, която да гарантира доверие в отчитането на подадените гласове в проведените избори и да гарантира устойчиво и прозрачно публично финансиране на политическите партии и кампании.
  • Ускорена, фокусирана и систематична работа с реални резултати в сферите на електронното управление, електронната идентификация и киберсигурността.
  • Комплексни и структурни реформи, насочени към изваждане на България от сивия списък, свързан с мерките срещу изпирането на пари.
  • Реформа на законодателството в областта на образованието и науката, която да гарантира качеството на образованието и да насочи процесите към измерими резултати, съобразени с нуждите на трудовия пазар и съвременното общество.
  • Трансформиране на новия текст на чл. 23 от Конституцията в амбициозна културна политика.
Сглобката сглоби Конституционния съд

Сглобката сглоби Конституционния съд

Дебатът за съдии за КС – ястреби, остриета и калинки