Данъчни облекчения за хората, които карат газови автомобили. Това предложи столичният общински съветник Стефан Марков в комисия по екология по време на обсъждането на мерките за чист въздух в София, съобщиха от столична община.
Той иска промени в данъчните ставки на база замърсяване. По думите му, тези, които замърсяват най-много околната среда, трябва да плащат повече от тези, които я щадят. Според общинския съветник най-висока данъчна ставка трябва да бъде наложена за старите дизеловите автомобили, които най-много замърсяват околната среда.
Марков уточни, че все пак има дизелови автомобили, които отговарят на по-високи екологични стандарти, които следва да се ползват с данъчни облекчения.
Той заяви, че за по-ниско замърсяващите автомобили с газови уредби трябва да се плаща най-нисък данък. В момента голяма част от годишния данък за автомобила се определя от броя на конските сили. По думите му има много примери, в които дизелов автомобил с по-малък по мощност двигател, замърсява много повече от по-мощен автомобил с газова уредба.
За задължително запазване на облекченията за електрически превозни средства - автомобили, скутери и др. се обяви Марков. Според него така се стимулира придвижване, макар че тези средства не са достъпни масово ценово.
Стефан Марков допълни, че с просто око е видно, че най-големият замърсител е битовото отопление. Поради тази причина, според общинския съветник, трябва да се мисли за законово решение как общините могат да санкционират и контролират какво точно се изгаря в печките за отопление.
"Както не може да се изхвърлят боклуци на улицата, защото ще те глобят, така да не може да ги "хвърляш" във въздуха, тъй като подобни действия са за сметка на околните", заяви Марков. Според него общините трябва да имат работещи механизми и законови правомощия за подобен вид контрол.
Според общинския съветник, трябва да се предвидят и мерки към контролирането на замърсяването от индустриалните предприятия подобно на западните страни. Затова той предлага при максималните завишения на замърсяване да има инструмент за временно прекратяване на изгаряне, където такова се извършва без значение дали е в норма или не.
"Чистият въздух е отговорност на всички граждани, бизнес и институции", допълни Стефан Марков.
psp_11
на 24.01.2018 в 10:32:27 #1Данъкът на автомобила трябва да зависи от изминатите километри за текущата година.. Ерго да се взема при наливането на горивото от бензиностанциите. 2% от цената е достатъчна за пътища и екотакси..