Новият изпълнителен директор на "Автомагистрали" ЕАД е инж. Иван Станчев. Назначението му стана с решение на Съвета на директорите (СД) на "Автомагистрали" ЕАД. Досега той бе член на Съвета на директорите.

Председател на Съвета на директорите продължава да бъде Десислава Христова, а досегашният изпълнителен директор инж. Валентин Вълков, негов член.

Комитова: Беличев е управител на 4 фирми докато  кандидатства за шеф на "Автомагистрали"

Комитова: Беличев е управител на 4 фирми докато кандидатства за шеф на "Автомагистрали"

Комисия извършила проверка...

Промяната е резултат на направена промяна на Устава на "Автомагистрали" ЕАД, с която изпълнителния директор и председателят на Съвета на директорите управляват дружеството заедно и поотделно.

Търговският регистър вписа новото ръководство на "Автомагистрали"

Търговският регистър вписа новото ръководство на "Автомагистрали"

Очаква се от днес да влязат в ролите си

Припомняме, на 21 юни служебният регионален министър Виолета Комитова издаде заповед за смяна на ръководството на "Автомагистрали". След като членовете на новия управителен съвет внесоха в Агенцията по вписванията документите, смяната беше атакувана от предишния шеф Стоян Беличев с мотива, че за постовете се изискват хора, които да са минали конкурс и че съветът на директорите на "Автомагистрали" трябва да е от 5, а не от 3 членове, тъй като дружеството е в категорията на големите предприятия.

След няколко дни Комитова издаде заповед за отмяна на предишната си заповед и издаде нова с абсолютно същия текст, като документите отново бяха внесени в Агенцията по вписванията. Така се постъпва обикновено, когато се търси начин решението на даден казус да попадне на друг съдебен състав, който би могъл да не го оспори. Това не се е случило.

Междувременно стана ясно, че Стоян Беличев е управител на 4 фирми и отново кандидатства за шефското място на държавното предприятие като отказва да освободи поста си.

До решението се стигна, след като на 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се описват сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. "Автомагистрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата.