Повишават безопасността на жп транспорта чрез камери във всеки локомотив и мотриса и допълнителна функционалност при GPS системата за контрол на скоростта на влаковете, която ще уведомява превозвачите и влаковите диспечери за превишаване на скоростта. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщението (МТС).
Освен това ще се изиска от мобилните GSM оператори да увеличат обхвата на предавателите в местата със слаб обхват.
От МТС уточняват, че тези мерки са краткосрочни и ще бъдат приложени в срок до 6 месеца за повишаване на безопасността на жп транспорта. Целта е да се ограничи повторяемостта на нарушенията, защото според данните 80% от жп инцидентите се дължат на субективен фактор и слаб контрол.
На среща днес мерките са обсъдени с министъра на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов и представители на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, "БДЖ - Товарни превози" ЕООД, "Холдинг БДЖ" ЕАД, Национална компания "Железопътна инфраструктура", ИА "Железопътна администрация", Борда за разследване на произшествията в жп транспорта и др.
Дългосрочните мерки предвиждат решаване на проблема с образователното и квалификационно равнище на персонала на ключовите за железопътния транспорт професии.
Ще бъде създадена и база данни за текущото ниво на безопасността в железопътния транспорт и за нарушения на безопасността при ключовите длъжности. До месец предстои опростяване на организационната структура и въвеждане на забрана за движение в участъците, в които няма работеща осигурителна техника.
Освен това на срещата е решено, че строго ще се спазват почивките на персонала по безопасност и ще има пълна забрана за полагане на труд по втори договор от служители, които отговарят за безопасността. Всички проекти за модернизация и рехабилитация вече трябва да съдържат доклад за безопасност.
На НКЖИ е наложена задача да изготви и предложи двугодишен план за подмяна на най-остарелите системи за управление на влаковата работа, така че да бъде премахната субективна намеса и манипулирането на данните.