Служебното правителство се опитва да провежда политика на вадене на полуистини и да компрометира министри от предишното управление. Така бившият министър на отбраната и настоящ лидер на ВМРО Красимир Каракачанов коментира на пресконференция констатацията на служебния министър на отбраната Георги Панайотов по извършените проверки в структури на Министерството на обществени поръчки без търг.
Според Каракачанов служебното правителство е решило да атакува патриотите, но министър Георги Панайотов бил заблуден от предоставената му информация. Освен това и проверката, за която министър Панайотов твърди, че е възложил, е възложена от мен, посочи Каракачанов. Проверката е за периода 2108 - 2019 г. Всичко това може да се провери по документи. "Искането за одит е възложено от мен и резолюцията от доклада е поставена от мен", категоричен бе Каракачанов.
Той пожела приятно ровене на служебния военен министър в Министерство на отбраната.
По-конкретно Каракачанов обясни, че е практика, когато ставало въпрос за обекти от стратегическата инфраструктура, да се използва член 20, ал 6 от Закона за обществените поръчки (ЗОП).
В МО имало вътрешни правила за обществените поръчки, а практиката е следната - обществените поръчки минават през поне три дирекции. Договорът задължително се проверявал от правна дирекция и от още две дирекции в МО - всяка със своята компетентност, съобразно с изискванията за работа за класифицирана информация. Голямата част от инфраструктурните проекти или по-точно за всички се изисква фирмите да имат достъп до класифицирана информация, което стеснява кръга на фирмите, обясни Красимир Каракачанов.
"Това не е да се купуват потници или чорапи на пазара, да обявиш поръчка и всяка една фирма да се явява", отсече Каракачанов.
Той поясни, че във всички договори има 100% банкова гаранция от фирмата изпълнител. Твърденията за нарушения ги намирам за абсолютно необосновани, подчерта Каракачанов и увери, че е използван капацитета на фирми, работили с МО. С тези твърденията се хвърля съмнение върху поне трима служители в МО и Каракачанов не е съгласен с обвиненията на служебното правителство.
По думите му за всяко забавяне в самите договори са предвидени сериозни неустойки, проектите преди започване на строителство се съгласуват с Института по отбрана "Цветан Лазаров", служба "Военна полиция". Внушенията, които се правят, че в МО са сключвали някакви договори, не отговарят на истината, посочи отново бившият военен министър.
Той обясни и че доставката на Ф-16 е обвързана със срокове, но и с изграждането на структура за изтребителите. Когато се говори за спецификите, трябва да се каже, че конкретният проект има своята неотложност, поясни Каракачанов. Възползвайки се от чл. 20 в ЗОП, което е практика при всички предишни министри на отбраната, всъщност целта е била да се включим в сроковете, за да бъде защитен интересът на армията и да не се търпят загуби за армията, обобщи Каракачанов.
По темата с проектите за модернизация, Каракачанов разбрал от своя наследник, че в проектите за двата кораба не били предвидени боеприпаси. Проектът за корабите за флота е от 2016 г., гласуван от тогавашното Народно събрание. През 2018 г. този проект е актуализиран, когато Каракачанов бил вече военен министър. Единствената корекция, която била направена, е добавянето на ДДС-то към цената, обясни Каракачанов.
Тези, които информирали министъра, би следвало да му кажат какво пише в самия проект.
"Никой предварително не купува боеприпаси. Това е въпрос на отделен проект за инвестиционен разход, за който тепърва ще се водят преговори и разговори", категоричен бе Каракачанов. Никой не си купува зимни гуми за 4 сезона напред, преди да си е купил колата, отсече той.
В трите проекта военната експертиза е тази, която е изработвала стъпките за самия проект. Аз не съм поставял и не бих поставил под съмнения военната експертиза, подчерта Каракачанов.
По отношение на бойната машина, Каракачанов увери, че проектът не е провален, а е спрян, като се надява отново някой да не е заблудил служебния военен министър. Проектът не е провален, възложен е на "ТЕРЕМ", обясни Каракачанов и допълни, че самата фирма предлага по-нататъшното развитие на проекта за бронираната бойна машина. 4 години ние се опитвахме да отлепим от дъното българските военни, че армията ще върви напред и то с проектите на модернизация.
По-добре служебният военен министър да слуша военните, отколкото влъхвите в МО, които са от над 20 години там, призова Каракачанов.
Той настоя служебното правителство да изясни по кой път иска да поеме - по пътя, който Каракачанов вървял, или отново да вървим към преговори с чужди фирми. Бившият военен министър препоръча на министър Панайотов да слезе от колата на НСО и да се повози на старата кола, която Каракачанов използвал. Да бъде така добър, да се повози на автомобила, на който се возих аз или да вземе тази на началника на отбраната да види какво е, настоя бившият военен министър.
Повод за думите му са отменената поръчка за луксозни автомобили, направена в последните седмици от Красимир Каракачанов.
"Това е една бегла популистка информация, която е предоставена на служебния министър на оѝтбраната. Недостойни спекулации са това и след като един министър на отбраната е преценил, че изискванията за сигурност в работата, която изпълнява, изискват да бъде охраняван и возен от НСО. "Грозно впечатление ми направи", посочи Каракачанов.
Нищо непрозрачно няма в проектите, увери Каракачанов. България трябва да поддържа способностите на своята индустрия, настоя той.
Каракачанов знае кой подвежда служебния военен министър, но не иска да говори персонално.
За изнесените данни за кампанията "Бъди войник" Каракачанов също е обиден. Защо не попита дали войската е доволна от кампанията, запита Каракачанов.
Резултатите от кампанията "Бъди войник" са повече от видими, доволен е Каракачанов, като даде пример, че за едно място се явили осем души. Тази кампания била провеждана с показ на техники и среща на армията с обществото. Когато пандемията настъпила и мероприятията били спрени, с бюджета за кампанията били разработени клипове и били излъчвани по няколко национални телевизии, обясни бившият военен министър.
Пари не били давани на фолклорна телевизия. И Каракачанов не разбира изобщо защо се коментира това, при положение, че чалгата е втора политическа сила. Чалгата или българският фолклор са по-важни, запита Каракачанов.
"Когато става въпрос за армията, няма място за политика", категоричен бе Каракачанов. Той препоръча на бъдещите военни министър да разглеждат армията като институцията, призвана да защитава държавата, а не да бъде разглеждана като партийна структура. Той е учуден как МО щяло да бъде полезно за провеждането на изборите в чужбина.
Каракачанов не чул нищо за границите и тяхното защитаване. Армията винаги е изпълнявала своите задължения въпреки (недостига на) средства и (лошото) отношение, увери бившият военен министър.
Каракачанов препоръча на служебния военен министър да се отнася критично към информацията, която му подават, но и да чете документите докрай. Бих му препоръчал да вземе изказването на президента от март месец тази година - да прочете оценката на самия президент какво е свършено в армията през последните 4 години, призова Красимир Каракачанов.