МиГ-29 не са бъдещето на българските ВВС, но засега са ни нужни, а Су-25 са доказани самолети, но можем да разчитаме на тях още малко известно време, коментира пред БНТ председателят на комисията по отбрана към НС и бивш командир на ВВС Константин Попов.

Българската армия е стълб на държавността, характеристика на държавата, ако нямаш стабилна армия, се повдига въпросът каква ти е държавата. Надявам се, че до 2-3 години ще имаме първите самолети, българските пилоти го заслужават, а България има нужда от съвременна армия, макар да сме я забравили и да е останало на заден план, поради други проблеми.

Попов обясни, че с поддръжката на изтребителите на въоръжение, целта е да се осигури бойна способност в момента, до закупуването на нови. Ремонтът на бойните изтребители МиГ-29 трябва да се извършва с условието, че модернизацията на авиацията ще се изпълни. Попов не пожела да определи, кой е най-добрият изтребител от предложените за модернизирането на ВВС. 

МС одобри проектите за ремонт на самолетите МиГ-29 и Су-25

МС одобри проектите за ремонт на самолетите МиГ-29 и Су-25

Предоставят се до 81 294 416 млн. лв. без ДДС за МиГ-29 и до 99 012 000 лв. с ДДС за Су-25

"Бюджетът за отбрана за 2019 г. е рекордно голям и е разпределен правилно. Има ръст на 10% на заплатите в сектора, като за две години увеличението е 20%. Бюджетът позволява инвестиции в сектора и ефективно планиране на средствата", допълни той.

Във връзка с искането на "Авионамс" да поддържа щурмовиците Су-25, Попов допълни, че трябва да се използват всички способности на българската военна индустрия, но и тя трябва да положи усилия да участва. 

Във връзка с разполагането на С-400 в Крим, Попов обясни, че е нормално да се разполага ПВО, но това винаги винаги означава да сме нащрек, защото превъоръжаването на такова малко пространство буди тревога.

ВМЗ Сопот произвежда дронове с Израел

ВМЗ Сопот произвежда дронове с Израел

Израелската компания е глобален лидер с над 70 клиента по целия свят и НАТО