Нямам притеснение изтребителната ни авиация да остане на земята. Това становище изрази военният министър Красимир Каракачанов за доклада на комисията за самолетите, за който News.bg. писа. Той все пак призна, че започването на нова процедура ще забави процеса по закупуване на нов тип боен самолет за авиацията ни. Стартирането на нова процедура означава целият този път, който е извървян досега, да започне отначало, подчерта министърът. Каракачанов не е притеснен от това обаче.
Около 5 милиарда лева ще струва цяла ескадрила от 16 самолета и ние не бързаме с тази покупка. Министърът на отбраната предпочита да ремонтираме авиацията ни.
Не ме притеснява това, че ще прегледаме нещата от начало, посочи Каракачанов. Вземат се мерки за действието на МИГ 29. По думите му миговете до 2020 - 2030 година можели да летят. С по-малко пари можело да възстановим нашите самолети. Имаме достатъчно самолети, които стоят на земята, подчерта военният министър, според когото е въпрос на време да купим нови изтребители и не трябва да се бърза.
Поне в следващите 10-12 години нашата авиация ще е в боеспособност, ако я ремонтираме. Иначе Каракачанов иска нов самолет, а не втора или трета ръка.
На въпрос на News.bg не се ли притеснява да не влезе в противоречие с държавния глава Румен Радев, той каза: " Правителството се избира в тази сграда от Народното събрание. По Конституция Народното събрание е органът, който може да вземе решение в една или друга посока".
Каракачанов е против самолетите ни да стоят в хангарите, след като можем да ги ползваме. Една ескадрила нямала да ни реши проблемите. Министърът беше категоричен, че не иска за неговото управление да се говори, че са извършени неща, с които е ощетена държавата.
Припомняме, в последните няколко дни отново се разви задочен спор през медиите между държавния глава Румен Радев и премиера Бойко Борисов по въпроса за избора и закупуване на нов изтребител. За поредното нагнетяване на напрежение по темата допринесоха и взаимните намеци за лобизъм.
Утре предстои последното заседание на временната комисия в Народното събрание, на която трябва да се гласува и доклада по разследването й на процедурата.
oleg-gueorguiev
на 26.10.2017 в 22:15:24 #2Интересно защо г-н Карачанов след като се докопа до топло място във властта се усуква като мокра връв... както е казал народа. Може би забрави нацоиналната си гордост която демонстрираше.... И патриотизма ..... Къде е българската армия от която всички се страхуваха, даже турците. Какъв е проблема.... да имаме бойна авиациа на базата на Миговете. Нали НАТО уж няма проблеми с Русия. Какво значение за националната ни сигурност с какви самолети защитаваме РОДИНАТА си. Всичко е пари .... много пари в личните сметки....
rumen221
на 19.09.2017 в 17:46:24 #1(От автора на разработката"Реорганизация на ВВС и избор на нов тактически изтребител от 1998 г.", приета официално за "работна" от ВВС и МО...) . Анализ на "Булгстратфорт" . Продължават опитите, на корумпирани гербаджийски партийци и генерали, да ни “пробутват” "модернизиран" американски авиационен скрап на цената на диаманти…!!! И вече ясно се вижда кой е взел американския рушвет...!!! Парламента прие схемата за плащане...: "http://www.parliament.bg/bills/43/602-03-4.pdf Това е решението на народното събрание. В т. 5.1. е записано 1,5 млрд. лева. В т. 5.2. е записано: - за първа година (2016) - приблизително 10 млн. - за 2,3,и 4-та - приблизително по 200 млн. - за 5 и 6-та - по 450 млн. . Приятели, Най-важното при превъоръжаването днес е офсетната програма…!!! (Обратните инвестиции от производителя в България на същата стойност каквато са самолетите...). Тази програма може да се превърне в ИНДУСТРИАЛНА РЕВОЛЮЦИЯ В БЪЛГАРИЯ...!!! В Унгария тази офсетна програма, само за шест самолета “Грипен”, днес дава 5% от БНП на Унгария..., същото, със същите “Грипен” е и в Чехия…!!! (Днес Швеция е с най-висока производителност на труда в ЕС, а България с най-ниската...!!!), но… от такива сделки не може да се краде заради двойно държавния контрол… ЕДИНСТВЕН начин да се навреди на България е да се купят самолети без офсетна сделка (обратни инвестиции), значи Борисов по-скоро ще си пререже сънната артерия, вместо да направи добро на българския народ…!!! - За стари самолети Ф-16 и Еврофайтър никой не предлага Офсет..., а само баснословно скъпи основни ремонти за наша сметка в завода производител. Конкретно…: 1. Португалските Ф-16А блок-10 и 15 са ПОДАРЕНИ на Португалия от САЩ по програмата "Мир-ІІІ", произведени са преди 40 години и бракувани като негодни и опасни преди 20 години... (..., но са съвършен скрап... По-страшното е, че Конгреса на САЩ забранява в България да се изнася модерно въоръжение..., въпреки, че ужким сме съюзници...!!!) 2. Италианските "Еврофайтър" са от ПЪРВАТА серия и имат опростено оборудване само за бойни действия денем в прости метеорологични условия... Италия не ги модернизира, защото с модернизацията излизат по-скъпи от новите... (представлява нещо като осъвременен МиГ-19 от преди 50 години...) 3. Единствения съвременен самолет е "Грипен"С/Д или "NG" (Е), който тепърва започва да се произвежда... (всецелеви, и по-съвършен от всичко което лети в момента...!!!) 4. За сравнение новите Ф-16С/Д са почти три пъти по-скъпи, капризни са към чистотата на летищата (камъче от 3 мм. "праща" двигателя за ремонт за 10 милиона долара), искат огромно и сложно (капризно) наземно оборудване за между полетна подготовка, имат тройно по-продължителна и четворно по-скъпа поддръжка за 1 летателен час... 5. Детска игра е, да се сравнят резултатите и ЦЕНАТА НА ЛЕТАТЕЛЕН ЧАС от използването на Грипен в Унгария и Чехия, новите Ф-16С/Д блок 60+ в Полша и бракуваните португалски Ф-16А в Румъния... - Обаче..., Корумпираните от американците мръсници А.Ангелов и Ненчев са си просто корумпирани мръсници... Сега “плачат” за "Рафал" и пак за... Ф-16 блок 50 (но произвежданите са блок 60, 60+ и 60++)..., значи пак говори за стари самолети и без офсетни/насрещни сделки... - Е…: 1. Рафал и Ф-16 блок 60 са два, два и половина по-скъпи от Грипен, при еднакви оръжия. - И… 2. Рафал е най-ненадеждния самолет и дори във Франция около 50% чакат различни ремонти и части... и никой друг не ги купува. 3. Времето за междуполетна подготовка, при еднотипни задачи, при Грипен е от два до шест пъти по-малко... . ДОРИ И САМО ЗАРАДИ т.7 ТРЯБВА ДА СЕ ИЗБЕРЕ ГРИПЕН...!!! (...Другото са пари хвърлени на вятъра, както направи Гърция и... фалира. Около 50% от гръцкия дълг е за... бойни самолети и други оръжия купени БЕЗ ОФСЕТ/ОБРАТНИ ИНВЕСТИЦИИ...!!!) . Който има мозък да мисли, който няма да си грухти пред американската копанка... .