Карима Дели, председател на транспортната комисия в ЕП коментира пред БНР, че климатичните цели на Комисията фон дер Лайен не могат да се смесват с пакет "Мобилнос".

"Ако председателката на Европейската комисия иска наистина да задейства Зеления пакт, тя трябва да наложи евротакса за тежкотоварен транспорт, план за съживяване на железопътния транспорт", обяснява тя.

Според нея става въпрос и за "всички инструменти, които намаляват въглеродните емисии на превозните средства и по-точно камиони с нулеви емисии. Тогава реално ще можем да говорим за Зелен пакт". ЕК коментира по-рано, че ще направи допълнителна оценка на разпоредбите, според които камионите трябва да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата и на ограниченията за комбинираните транспортни операции.

По думите й, "сега е ясно едно - че страните-членки, както и евродепутатите, се споразумяха по текстовете като цяло. Колкото до Комисията, тя трябва да разбере, че е наистина неотложно отново да затвори пакета, за да даде най-сетне точната юридическа рамка на водачите и участниците в бранша".

Дели обяснява, че връщането на празен камион почти не съществува и "ако сте транспортно предприятие и организирате добре бизнеса си, това почти не се случва. Второ, броят на операциите годишно е едва 6. Никой не може да ме накара да повярвам, че съвкупността от тези операции ще повлияе допълнително на въглеродните емисии".

"В един текст, в който се говори за социални условия и условия на труд на наемните работници, не може да се намесват и въглеродните емисии", допълва председателят на транспортната комисия в ЕП.

Дели коментира и думите на евродепутата Ангел Джамбазки, с които при обсъждане на пакета, той подчертава алжирският й произход, "бях изключително шокирана от думите на този евродепутат. Смятам, че можем да имаме различия по политически въпроси, но в никакъв случай не мога да приема някой да ме атакува за произхода ми". 

Желязков окуражен: ЕК оценява въздействието на пакета "Мобилност"

Желязков окуражен: ЕК оценява въздействието на пакета "Мобилност"

Предстои да се прецени доколко е полезно връщането на камионите в страните по регистрация

Припомняме, през септември 2019 г. транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията.

Министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че ще се бори за отпадането на клаузата за връщането на камионите в страната отправна точка всеки месец.

На 4 април 2019 г. в Европарламента бяха одобрени и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.

Пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март 2019 г. по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат. На 27 март текстовете бяха върнати в транспортната комисия.

ЕК спира нефинално одобрените промени в пакета "Мобилност"

ЕК спира нефинално одобрените промени в пакета "Мобилност"

Спирането е в полза на България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва