За българските превозвачи трябва да бъде осигурен максимален осигурителен доход.

За това призова президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов, който заедно с председателя на АБВ Румен Петков обсъди условията на труд и заплащане на международните шофьори в рамките на пакета "Мобилност".

Пакетът "Макрон" е тежко объркан, двустранно. Според синдикалната организация в него вече имало нещо хубаво, но имало и подробности, които са притеснителни за всички.

Положението, по думите на Манолов, е "мъртво вълнение".

В пакета "Макрон" се вижда политическият дебат, а гласът на хората, които въртят геврека, не стига до общественото внимание, посочи той.

Отхвърлиха исканията ни по пакета "Макрон"

Отхвърлиха исканията ни по пакета "Макрон"

Транспортната комисия на Европарламента не прие предложенията ни

Известно е, че хората работят при специфични условия на труд и пакетът "Макрон" не е адресиран към решаването на тези проблеми, уточни Манолов.

Основателно е притеснението, че начинът, по който се предлагат да се случат промените, изкарва българските превозвачи от пазара на каботажните превози в Европейския съюз, предупреди шефът на КТ "Подкрепа".

От синдикалната организация изразиха съжаление, че нямат силно синдикално присъствие в превозваческия бизнес. Според Манолов шофьорите не получават добри заплати, а добри доходи.

Румен Петков посочи, че част от проблемите на превозвачите са започнали от решението на европейския съд, задължаващо шофьорите да почиват извън кабините на камионите.

С изискването почивките на шофьорите да бъдат извън камионите бизнесът на превозвачите в България и други членки на Европейския съюз ще бъде съсипан, изтъкна шефът на АБВ.

Пакетът "Макрон" краде българския транспортен бизнес, категоричен Джамбазки

Пакетът "Макрон" краде българския транспортен бизнес, категоричен Джамбазки

Нарушава се основно право за свободно движение и търговия, смята евродепутатът

Липсата на институционална адекватност от нашата страна е един от големите проблеми, с които се цели да се спре движението на институционалната рамка, а не да се намери решение на проблема, предупреди Петков.

Вторият голям проблем е, че никой не е чул гласа на шофьора, изтъкна Румен Петков.

Безумие е да се иска камионът да се връща на всеки две седмици в страната, защото това е загуба на пари, време и бизнес на превозвачите, обясни Петков.

"Ако не се намери балансираното решение сега, това може да бъде много по-голям удар върху превозвачите. Ако не гарантираме социалните права на шофьорите, може да станем неми свидетели на тяхното преместване в други държави", предупреди Румен Петков.

По време на брифинг бе осъществена и конферентна връзка с шофьор на тир и неговите проблеми.

От КТ "Подкрепа" и АБВ обмислят конкретни предложения за намаляване на нарушенията на трудовото законодателство в сектора, както и за укрепване на социалните права на международните шофьори.

Новаков: Пакетът "Макрон" е икономически Чернобил за половин Европа

Новаков: Пакетът "Макрон" е икономически Чернобил за половин Европа

Джамбазки вижда в него двоен стандарт и опит за кражба на бизнес