За българските превозвачи трябва да бъде осигурен максимален осигурителен доход.
За това призова президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов, който заедно с председателя на АБВ Румен Петков обсъди условията на труд и заплащане на международните шофьори в рамките на пакета "Мобилност".
Пакетът "Макрон" е тежко объркан, двустранно. Според синдикалната организация в него вече имало нещо хубаво, но имало и подробности, които са притеснителни за всички.
Положението, по думите на Манолов, е "мъртво вълнение".
В пакета "Макрон" се вижда политическият дебат, а гласът на хората, които въртят геврека, не стига до общественото внимание, посочи той.
Известно е, че хората работят при специфични условия на труд и пакетът "Макрон" не е адресиран към решаването на тези проблеми, уточни Манолов.
Основателно е притеснението, че начинът, по който се предлагат да се случат промените, изкарва българските превозвачи от пазара на каботажните превози в Европейския съюз, предупреди шефът на КТ "Подкрепа".
От синдикалната организация изразиха съжаление, че нямат силно синдикално присъствие в превозваческия бизнес. Според Манолов шофьорите не получават добри заплати, а добри доходи.
Румен Петков посочи, че част от проблемите на превозвачите са започнали от решението на европейския съд, задължаващо шофьорите да почиват извън кабините на камионите.
С изискването почивките на шофьорите да бъдат извън камионите бизнесът на превозвачите в България и други членки на Европейския съюз ще бъде съсипан, изтъкна шефът на АБВ.
Липсата на институционална адекватност от нашата страна е един от големите проблеми, с които се цели да се спре движението на институционалната рамка, а не да се намери решение на проблема, предупреди Петков.
Вторият голям проблем е, че никой не е чул гласа на шофьора, изтъкна Румен Петков.
Безумие е да се иска камионът да се връща на всеки две седмици в страната, защото това е загуба на пари, време и бизнес на превозвачите, обясни Петков.
"Ако не се намери балансираното решение сега, това може да бъде много по-голям удар върху превозвачите. Ако не гарантираме социалните права на шофьорите, може да станем неми свидетели на тяхното преместване в други държави", предупреди Румен Петков.
По време на брифинг бе осъществена и конферентна връзка с шофьор на тир и неговите проблеми.
От КТ "Подкрепа" и АБВ обмислят конкретни предложения за намаляване на нарушенията на трудовото законодателство в сектора, както и за укрепване на социалните права на международните шофьори.